Peter PellegriniPavol Funtál
StoryEditor

Občan je náš klient

20.10.2016, 00:00

Odborníci, tretí sektor, štátni úradníci – kedysi rozhádané strany sa dokázali spojiť pre vyšší princíp. Dnes chcem písať o Národnej koncepcii informatizácie verejnej správy a o tom, prečo je dôležité, že sa do tvorby tohto dokumentu zapojilo také široké spektrum osobností a inštitúcií.


Po vzniku Úradu podpredsedu vlády pre investície a informatizáciu som deklaroval jednu základnú vec. Ak má byť centrom nášho záujmu občan, musí sa zmeniť aj prístup tvorby opatrení pre občana. A tak sa aj stalo. Počas štyroch mesiacov – bez medializácie a silných rečí – prebiehali na našom úrade konštruktívne, často argumentačne náročné pracovné stretnutia. Diskusia nebola ľahká, často som mal pocit, že jednotlivé strany nedokážu ustúpiť zo svojej predstavy. Som veľmi rád, že ku koncu dňa sme si všetci svorne povedali, že potrebujeme jasné mantinely, ako má vyzerať informatizácia v našej krajine, a že sme ľudia kompromisu.


NKIVS – to je päť písmen, ktoré zmenia informatizáciu. Národná koncepcia je cesta v oblasti informatizácie, ktorá Slovensku doteraz chýbala. Táto koncepcia nie je žiaden Arabelin prsteň, ktorý vyrieši všetky problémy. Ukazuje však cestu k modernizácii verejných služieb a predstavuje základ pre budovanie „inovatívneho štátu“. V taktom štáte budú služby fungovať jednoducho a prívetivo pre občanov, podnikateľov, ale i samotnú verejnú správu.


To, ako presne by mali vyzerať nástroje na zvýšenie kvality a dostupnosti elektronických služieb pre občanov, zvýšenie pokrytia širokopásmovým internetom, zlepšenie digitálnych zručností či zlepšenie dostupnosti údajov verejnej správy vo forme otvorených údajov, sa nedá popísať v jednom dokumente. Kto tvrdí, že áno, nepatrí za stôl k diskusii o budúcnosti informatizácie. Detaily týkajúce sa jednotlivých častí o tom, ako „poľudštiť“ služby, ktoré musia priniesť zvýšenie kvality života, budú predstavené v jednotlivých návodoch, ktoré vzniknú v dynamických pracovných skupinách – za účasti verejných inštitúcií, odbornej komunity a tretieho sektora.


Vytvorenie maximálneho priestoru pre hlas občana je jedinou cestou, ako prežiť v rýchlo sa vyvíjajúcom svete technológií. Avšak, už teraz viem povedať, že ani v tomto procese nepripustím žiadnu politickú diskusiu s „povrchnými PR argumentmi“ a „minútkovými riešeniami“. Informatizácia je oblasť, kde musia súperiť o najlepšie riešenie odborné argumenty, pretože informatizácia má len jedného klienta – občana.

01 - Modified: 2024-04-16 07:53:30 - Feat.: - Title: Prieskum: Najdôveryhodnejším politikom je Pellegrini, porazil aj Čaputovú. Najmenej ľudí verí Matovičovi 02 - Modified: 2024-04-16 07:55:57 - Feat.: - Title: Sledujeme nebývalý jav. Fico navodzuje romantický príbeh o troch prútoch (komentár) 03 - Modified: 2024-04-15 15:25:58 - Feat.: - Title: Bugár v HNtelevízii: Korčok si to u Maďarov pokazil dávno pred voľbami. Stačiť mohlo jedno vyjadrenie starostu 04 - Modified: 2024-04-14 08:10:34 - Feat.: - Title: Som hlboko znepokojený, reaguje Pellegrini na iránsky útok na Izrael. Chce hľadať mierové riešenie 05 - Modified: 2024-04-13 22:00:00 - Feat.: - Title: Výroky politikov: Fico spustil kritiku na všetky strany. Šimečka ho vyzval, aby prestal okolo seba kopať
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
19. apríl 2024 08:49