16.06.2017, 00:00

O peniaze ide až na prvom mieste

Ivo Nesrovnal
Zdroj: TASR

Nič nie je jednoduchšie, ako nadávať na nedostatok peňazí. Hlavne, ak je to pravda. Už keď som sa rozhodol kandidovať za primátora, vedel o tom, že najväčším problémom mesta nie je nedostatok plánov a vízií, ale nedostatok peňazí a kompetencií. Plánov máme plné skrine a rozprávať o víziách bez kontaktu s realitou je tá najlacnejšia volebná kampaň.


Upratali sme
Problém je, ako tieto plány a koncepcie napĺňať, keď nie je za čo. Toto bolo a aj je jasné každému, kto o meste niečo vie. Viac peňazí v mestskej kase som tak vnímal ako svoju manažérsku úlohu, ktorú – ak chcem niečo zmeniť – musím skrátka splniť. A zároveň vyznávam princíp, že skôr než začnem pýtať peniaze inde, upracem si doma.


Dnes môžem povedať, že sa nám to podarilo. Napriek veľkým investíciám do cestnej infraštruktúry, čistoty, zelene a verejnej dopravy sme znížili mieru zadlženia mesta, pohľadávky po splatnosti sme osekali na minimum, projekty, rozpočty sme plnili najviac za posledné roky. A pri tom všetkom má Bratislava rekordný rozpočtový prebytok vo výške dvadsaťšesť miliónov eur, čo je absolútne skvelá správa.

Je nás viac
Hlavne preto, že konečne môžeme začať riešiť aj staré resty a tie povestné vízie zo zásuviek: opravy historických pamiatok, mestských budov, dopravné stavby, na ktoré sa čaká roky, bezbariérové úpravy zastávok či nové parčíky. Takéto veci sa totiž dajú robiť len vtedy, keď na to máte. A keď vám to schvália poslanci.

Domácu úlohu sme si teda splnili: našli sme rezervy, zefektívnili správu mesta a zvýšili sme aj príjmy mestskej kasy. Teraz chcem, aby sa o Bratislavčanov začal starať aj štát. A to aj v súvislosti so zistením, že v Bratislave v skutočnosti žije o dvestotisíc ľudí viac, ako sa uvádza v tabuľke Štatistického úradu. Kvôli týmto nepresnostiam prichádzajú Bratislavčania o milióny eur ročne. Milióny, ktoré by mohli ísť na cesty, chodníky, zeleň, verejnú dopravu, kultúru či sociálne služby. Odkrojili by tak z obrovského investičného dlhu Bratislavy, viditeľného v každej diere v chodníku, či ceste. A napokon, ostalo by aj na tie vízie.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.