08.08.2017, 00:00

Nepochopený súpútnik

potraviny, obchod
Zdroj: Reuters

Fenomén nielen všeobecne zaznávaný, ale aj tajomnejší, ako sa teoretici nazdávali. Inflácia hlási návrat. Aspoň podľa prieskumu Eurobarometra. Sebaklam pri pohľade na cenovku vôbec nie je zriedkavým fenoménom. Jednak straty si pamätáme lepšie ako zisk. Ženy, tradičné správkyne rodinných rozpočtov, sú na infláciu citlivejšie ako muži. Vzdelaní popisujú menší rast cien ako spotrebitelia s nižším vzdelaním. Rastúce ceny, pochopiteľne, najviac jatria mysle menej majetných. A všetci sa domnievame, že práve my posudzujeme ceny exaktnejšie ako štatistici. Kto raz nevyriekol alebo si nevypočul: al

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.