20.07.2017, 00:00

Kam smerujú malé a stredne veľké podniky na Slovensku

Investície do digitalizácie vo firmách vyžadujú jasný strategický plán.

technológie, internet, údaje
Zdroj: Reuters

Časy, keď sme namiesto navigácie používali mapu a keď sme minimálne dva dni čakali na odpoveď poštou či fotografie príbuzných videli iba v ich albume na návšteve, sú nenávratne preč. Zmeny, ktoré nám do bežného života priviala štvrtá priemyselná revolúcia, vnímame na každom kroku. Dorazila však aj do malých a stredných podnikov na Slovensku? Ako tie reagujú na moderné trendy a čo pre ne znamená digitalizácia?


Prečo práve malé a stredné podniky? Menšie podniky totiž donedávna nemali toľko možností technologického rozvoja oproti veľkým firmám napriek tomu, že v Európe tvoria 99 percent biznisu a zamestnávajú 85 percent pracovnej sily. Štvrtá priemyselná revolúcia preto patrí im. Príchod cloudu týmto podnikom otvoril nedozerné možnosti, no stále platí, že veľké aj malé firmy majú rezervy v tom, kde všade by mohli technológie využívať. Tým nemyslím stroje, ale nástroje, ktoré sa im ponúkajú. Nástroje práce na diaľku, na analyzovanie dát, ktoré firma generuje, ale nijako ich nezúročí. Napríklad dáta generované zo s

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.