migrantiReuters
StoryEditor

Richard Sulík: Taxi do Európy

24.07.2017, 00:00

Po západnom Balkáne, Grécku a Turecku je tento rok v móde Taliansko. Migranti roku 2017 sa v Líbyi nalodia na gumený čln, nezoberú si so sebou ani len dostatok paliva a vydajú sa na sever. Ledva opustia 12-míľovú zónu, očakávajú ich skutoční prevádzači ľudí, pardon, záchranári. Lode organizácií ako „Sea-Eye“ alebo „Jugend rettet“ hliadkujú pred pobrežím bývalej Líbye a „zachraňujú“ migrantov tak, že ich naložia a zavolajú do záchranného koordinačného centra v Ríme (MRCC, Maritime Rescue Coordination Center), aby poslali riadnu loď. Tá ich zoberie do bezpečného prístavu v Taliansku. Z približne 500 km tak prejdú migranti niekoľko desiatok kilometrov na gumenom člne a zvyšok bezpečnou loďou.


Keď vstúpia na európsku pevninu, asi dve tretiny z nich záhadným spôsobom stratili doklady. To však neprekáža, stačí povedať „azyl“ a cesta pokračuje na sever. To je však čoraz ťažšie, lebo Francúzi zatvorili hranice a Rakúsko tým hrozí, čo narúša Schengenskú zmluvu.


Pre dvetisíc migrantov sa cesta tento rok skončila už v Stredozemnom mori, lebo sa utopili. Tomu je na vine v prvom rade už spomínaná záchranná politika. Ak by totiž loď, ktorá migrantov naloží, ich odviezla tam, kde sa nalodili, nikto by sa na nebezpečnú a stále ešte drahú cestu do Európy nevydal. Tak ako fakticky prestali zo dňa na deň existovať utečenci zo Sýrie potom, čo pod vedením Rakúska došlo k uzavretiu macedónsko-gréckej hranice.


Lenže je tu Ženevská konvencia z roku 1951, v ktorej sa krajiny zaviazali poskytovať azyl. Avšak právo na azyl v nej opísané je pre individuálne prípady a nikdy nebolo myslené ako podpora masovej migrácie, to po prvé. Po druhé, európski lídri nemali problémy porušiť množstvo existujúcich zmlúv a pravidiel, počnúc článkom 125 Európskej zmluvy pri „záchrane“ Grécka až po Dublinský dohovor. Iba pri Ženevskej konvencii sa všetci tvária, že je vytesaná do kameňa. Po tretie, drvivá väčšina z prichádzajúcich migrantov aj tak azyl nedostane, no namiesto návratu väčšina z nich prejde do ilegality.


A tak pokračuje Európou organizovaný dovoz migrantov na tento kontinent, tohto roku už v počte vyše stotisíc. Kvôli neschopnosti a pokrytectvu európskych lídrov. Namiesto toho, aby rázne toto šialenstvo ukončili, tlačia krajiny tohto slávneho jadra na prerozdelenie migrantov po Európe.

01 - Modified: 2024-04-12 08:09:51 - Feat.: - Title: Richard Sulík: Elektrinu z jadra najviac podporila SaS 02 - Modified: 2024-04-11 15:04:03 - Feat.: - Title: SaS aj KDH kritizujú tzv. migračný pakt: Nerieši zásadné tlaky na vonkajších hraniciach Únie 03 - Modified: 2024-04-09 07:48:07 - Feat.: - Title: Volvo: Posledná veľká prekážka odstránená (komentár Richarda Sulíka) 04 - Modified: 2024-03-27 23:00:00 - Feat.: - Title: Čaká sa na objav. Čo bude prelomová zbraň, ktorá rozhodne vojnu na Ukrajine? 05 - Modified: 2024-03-26 16:11:36 - Feat.: - Title: Saková odmietla tvrdenia Sulíka o miliónových stratách štátu z emisných povoleniek
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
17. apríl 2024 10:53