Smer-sociálna demokracia už minuli väčšiu časť volebného rozpočtu, Ľudová strana-HZDS, ale aj kresťanskí demokrati plánujú najnákladnejšie položky kampane až na finiš kampane. Najviac peňazí zo straníckych pokladníc smeruje na výjazdy za voličmi, bilbordy, televíznu aj rozhlasovú reklamu. Tú mohli strany doteraz umiestňovať len vo verejnoprávnych médiách. Nadchádzajúce parlamentné voľby sú prvou príležitosťou uverejniť reklamu aj v súkromných médiách.
Krajina je oblepená bilbordmi, politici vybiehajú na stretnutia s občanmi, pripravujú volebné spoty do televízií a rozhlasu. Čo hovoria na doterajší priebeh predvolebného súboja odborníci? "Je to nuda." Strany na volebných pútačoch väčšinou len pripomínajú svojim priaznivcom, aby na nich v deň volieb nezabudli. Podľa šéfa Klubu reklamných agentúr Michala Ruttkaya doteraz zverejnené bilbordy strán nemajú šancu osloviť prívržencov konkurencie.
Výdavky na kampaň*: | ||
Doteraz |
Plán | |
Smer-SD |
19 |
40 |
SDKÚ-DS |
- |
40 |
ĽS-HZDS |
3,5 |
30 |
SMK |
2,9 |
15 |
KDH |
5 |
25 |
SF |
11 |
20 |
SNS |
6,5 |
12 |
KSS |
2,5 |
3 |
* v miliónoch korún | ||
Zdroj: hn |