StoryEditor

Telekom zblíži svoje firmy

Na slovenskom telekomunikačnom trhu sa čoraz častejšie objavujú informácie o zbližovaní spoločností Slovak Telekom a T-Mobile. Majoritným 51-percentným vlastníkom Slovak Telekomu je nemecká skupina Deutsche Telekom.
V článku je tabuľka

Majoritným 51-percentným vlastníkom Slovak Telekomu je nemecká skupina Deutsche Telekom, 34 percent akcií vlastní ministerstvo dopravy a zostávajúcich 15 percent je v správe Fondu národného majetku. Stopercentným akcionárom T-Mobilu je Slovak Telekom. V prípade ich splynutia do jednej firmy by vznikla najväčšia samostatná telekomunikačná spoločnosť u nás, ktorá by ročnými výnosmi predbehla súčasnú jednotku Orange.
Značky zostanú
Obe značky skupiny Slovak Telekom T-Com aj T-Mobile majú svoje pevné miesto na trhu a zákazníci ich dobre poznajú. "Z tohto pohľadu by nebolo rozumné nejaké zbližovanie," hovorí prezident Slovak Telekomu Miroslav Majoroš. Organizačné usporiadanie jednotlivých spoločností v rámci skupiny je podľa neho vnútornou záležitosťou Slovak Telekomu, kde dochádza k zbližovaniu, integrácii a zefektívňovaniu jednotlivých činností.
"Niektoré činnosti sme už spojili a ušetrili sme náklady, a ďalšie spojiť plánujeme. Toto však predpokladám zákazníkov nezaujíma. Viditeľné bude naše zbližovanie z pohľadu predajných sietí. Tu dôjde k zefektívneniu a sprehľadneniu našich predajných kanálov," tvrdí. Počet predajní, ktoré budú predávať produkty T-Comu aj T-Mobilu, sa zvýši. Na trh majú zároveň prísť produkty, ktoré sa budú predávať ako balíček T-Mobile a T-Com.
Spoločná stratégia
"Samozrejme, zosúlaďujeme aj naše stratégie. Dlho sme sa rozhodovali, ako postupovať v oblasti dátových služieb. Prax však ukázala, že sme sa rozhodli správne. Vďaka rozvíjaniu Rýchleho internetu a budovaniu infraštruktúry širokopásmového DSL pripojenia dávame zákazníkom väčšiu možnosť výberu," dodáva Miroslav Majoroš.
Veľmi zložitou je pritom pri prepájaní produktovej ponuky oboch firiem oblasť regulácie. "Dnes nemôžeme zákazníkom povedať, nech sa páči, tu máte mobilný telefón, pevnú linku zadarmo a sto minút k tomu. Z regulačného hľadiska by to bol z pohľadu Protimonopolného, ale aj Telekomunikačného úradu určite veľký problém," pripomína šéf Slovak Telekomu.
Podľa vyjadrenia Anny Bishof z odboru korporátnej komunikácie Deutsche Telekom je jedným z vedúcich princípov Deutsche Telekomu princíp "jednej spoločnosti", ktorý sa primárne nevzťahuje na otázky formálneho usporiadania korporátnej štruktúry skupiny. "Znamená využitie všetkých synergií v rámci skupiny Deutsche Telekom, vďaka ktorým budeme môcť urobiť naše produkty ešte atraktívnejšími a užívateľsky priateľskejšími pre zákazníkov v trhovom prostredí poznačenom zbližovaním jednotlivých technológií," hovorí.

T-Home alebo T-Com
Bonnská centrála telekomunikačného koncernu včera oznámila, že značka pre produkty pevných sietí T-Com sa v Nemecku rozplynie do značky T-Home. Tá začne na nemeckom trhu fungovať už tento víkend a v budúcnosti má spojiť všetky telekomunikačné produkty pre domácnosti. Značky T-Mobile a T-Systems zostávajú zachované. Podľa vyjadrení Miroslava Majoroša sa toto rozhodnutie existencie značky T-Com na našom trhu minimálne do konca tohto roka nedotkne.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
03. máj 2024 23:04