Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
08.12.2021, 00:00

Automobilky v tieni Tesly nepredávajú autá, ale vízie

Zákazníci preto môžu s kúpou nového vozidla váhať.

Automobilky v tieni Tesly nepredávajú autá, ale vízie
Zdroj: Financial Times

© The Financial Times Limited 2020. Všetky práva vyhradené.

Za preklad článku zodpovedajú výhradne Hospodárske noviny. Financial Times Limited nenesie žiadnu zodpovednosť za presnosť alebo kvalitu prekladu.

Byť šéfom globálnej automobilky si vyžaduje mať široké portfólio talentov. Vaše schopnosti musia pokryť všetko od rekonštrukcie dodávateľského reťazca zasiahnutého krízou, epochálnych stávok na novovznikajúce technológie až po schopnosť vytvoriť chytľavý názov pre hatchback strednej triedy.

Základnou požiadavkou je však schopnosť predávať autá. To je niečo iné ako vypustiť niekoľko miliónov vozidiel na medzinárodné trhy. Vyžaduje si to triky usmievajúceho sa dravca, ktoré dostanú to auto von z garáže. Kľúčová je neochvejná viera v produkt. Zdá sa však, že tá je práve v tejto chvíli nečakane prchavá. Dokonale to ilustroval Nissan.

Odkedy sa v roku 2019 stal výkonným riaditeľom tretieho najväčšieho japonského výrobcu áut Makoto Učida, pripomínal človeka, ktorý sa stará o zraneného vtáčika, ktorý nelieta. Pri druhom výročí nástupu do funkcie vyhlásil, že kríza vo firme sa skončila.

Na zrýchlenie prechodu na elektrifikáciu Učida rázne vyčlenil 18 miliárd dolárov. Z tónu jeho prezentácie bolo jasné, že budovanie vízií a predaj lacných áut je v dobrých rukách. Hrozí však, že to prvé teraz sťažuje to druhé.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 75% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.