V susednom Rakúsku jazdia vlaky po 5 700-kilometrovej sieti koľají. U nás je rozsah tratí o dve tisícky kilometrov skromnejší. Napriek tomuto rozdielu však náš štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko prevádzkuje viac než dvakrát toľko kamenných predajní cestovných lístkov než jeho rakúsky náprotivok ÖBB.
Efektívnejšiemu vynakladaniu peňazí daňových poplatníkov by mohol pomôcť nákup automatov na lístky. Tie by si na seba zarobili už počas prvého roka a ročne by ušetrili štátnej akciovke 12 miliónov eur.
Na tento problém, ako aj iné neefektívnosti poukázal audit ministerstva financií za obdobie od roku 2015 po marec 2021. HN majú k dispozícii správu, ktorá vyčíta národnému dopravcovi 17 nedostatkov.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 90% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-10-05 14:18:04 - Feat.: 1 - Title: Šéf slovenského Metransu: Kamióny do Istanbulu nahradia vlaky. Nové linky plánujeme aj na Balkán
02 - Modified: 2022-09-08 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Železnice zvažujú zdražovanie vlakov InterCity. Hrozí, že im účet za elektrinu presiahne 100 miliónov
03 - Modified: 2022-09-05 07:19:47 - Feat.: 0 - Title: Cestovný lístok za deväť eur na celý mesiac. Nezvyčajný experiment prinútil ľudí presadnúť z áut do vlakov
01 - Modified: 2024-05-14 15:54:09 - Feat.: - Title: Eurokomisia prijala výdavkové limity slovenského plánu obnovy. Považuje to za vybavené, hlási Kamenický
02 - Modified: 2024-05-13 13:47:26 - Feat.: - Title: Rezort financií vyšiel podnikateľom v ústrety. Viaceré výrobky sa vypustia z dane zo sladených nápojov
03 - Modified: 2024-05-12 10:13:46 - Feat.: - Title: Teraz by sa už mohli výdavkové limity brať vážne
04 - Modified: 2024-05-07 22:00:00 - Feat.: - Title: Prečo audítori nevedia odhaliť veľké podvody
05 - Modified: 2024-05-06 10:03:28 - Feat.: - Title: Šéf VšZP pre HN: Zvýšenie poplatkov je efektívnym riešením, zdravotnú starostlivosť často nadužívame