StoryEditor

Rozvoj elektromobility má aj svoje temné stránky. Dôležité je pracovať na ich minimalizácii

21.12.2023, 14:22

Emisie pri výrobe elektromobilov boli najmä kvôli batériám v roku 2020 približne o 50 percent vyššie než u benzínových automobilov. Priblížiť sa k porovnateľnej úrovni by mohli do roku 2050.

V posledných rokoch zažívame revolúciu v podobe rozmachu elektrických áut. Cieľom je postupne sa zbavovať závislosti na rope a redukovať spaľovanie fosílnych palív, ktoré tvoria emisie a prispievajú ku klimatickým zmenám.

Navyše, znečisťujú ovzdušie a ohrozujú zdravie ľudí najmä vo veľkých mestách, kde je premávka prehustená. Aj nástup elektromobilov však neznamená len pozitíva. Táto zmena so sebou prináša aj nové problémy, ktoré môžu mať ďalekosiahle následky.

Ako je to s emisiami naozaj?

Analýza životného cyklu cestných vozidiel v Spojenom kráľovstve z roku 2021 od spoločnosti Ricardo Energy & Environment odhadovala, že typický elektromobil na tamojšom trhu dosiahne redukciu emisií skleníkových plynov približne o 76 percent do roku 2...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá 02 - Modified: 2024-04-30 14:13:44 - Feat.: - Title: Európska zelená energetika má problém. Spoločnosti sa presúvajú do USA 03 - Modified: 2024-04-29 07:12:03 - Feat.: - Title: Európsky automobilový priemysel upozorňuje na hroziaci nedostatok nabíjacích staníc v Únii 04 - Modified: 2024-04-26 14:19:41 - Feat.: - Title: Regulátori v USA vyšetrujú úpravu asistenčného systému pri vozidlách Tesla 05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
03. máj 2024 21:20