Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
22.03.2019, 00:00

Zelená konkurencia

Ak môžete zarobiť na tom, že v Európe bude čistejší vzduch, alebo na tom, že zvýšite životnú úroveň rodiny v Afrike, čo si vyberiete?

Zelená konkurencia
Zdroj: Ľubomír Kotrha

Zelené bondy sú ako domáce potraviny. Deklarovaný spoločenský záujem vždy narazí na ekonomickú realitu. Pri chlebe a ryži je pre spotrebiteľa dôležitejšie, aby cena bola výhodná. Rovnako bude investorov primárne zaujímať výnos vo vzťahu k riziku. Páchanie dobra ako apel zrejme kritickou masou nepohne. Na druhej strane, ak Európska únia reálne podporuje zelenú ekonomiku, môže to byť dôležitý impulz, aby reálni majitelia kapitálu zacítili investičnú príležitosť. Tušíme, že nastavenie kritérií pre používanie značky „green bonds“ samo osebe stačiť nebude.


Vidíme

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.