Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
25.03.2019, 00:00

Veľká cena Európy

Z výpadov do softvérovejších biznisových sfér si tradičné manufaktúrne firmy budú sľubovať vyššiu produktivitu.

Veľká cena Európy
Zdroj: Ľubomír Kotrha

Pre európske automobilky platí: než bude lepšie, bude horšie. Tento faktoid môžeme extrapolovať aj na ich zamestnancov, ba aj na veľké segmenty ekonomiky. Aktuálne boliestky asi nie sú úplne porovnateľné s krízou spred desaťročia, predsa však súbeh prechodu na zelenšie motory a konca hospodárskeho cyklu nepoteší.

Situáciu nech nám ilustruje BMW. Vlaňajšie tržby (nie celej skupiny, len automotive segmentu) boli prakticky rovnaké ako v roku 2015. Prevádzková marža sa pritom za rovnaké obdobie stenčila o dva celé percentuálne body. Kapitálové výdavky aj výdavky n

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.