Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Nie je náhoda, že volebným programom kandidátov na kreslo župana Bratislavského samosprávneho kraja dominuje doprava. A keďže veľké projekty vyzerajú pri prezentácii lepšie ako asfalt, kandidáti viac predávajú tie. Pravda však je, že kvalita dopravy v kraji sa začína a končí práve na jeho cestách.

Cestná daň má chybu

Bratislavský samosprávny kraj sa stará spolu o 511 kilometrov ciest druhej a tretej triedy. Časť z nich patrí k najvyťaženejším úsekom v republike. Medzi Račou a Svätým Jurom možno napríklad napočítať 15-tisíc áut denne. Pritom existujú aj župy, kde má najzaťaženejšia cesta štyrikrát menej áut, ako úsek medzi Bratislavou a Pezinkom. Bratislavský župan na to upozornil v debate o cestnej dani. Tá je medzi krajmi na pretrase pravidelne. Argumentácia kritikov súčasných pomerov má čosi do seba. Upozorňujú, že v hlavnom meste je zaregistrovaných množstvo firemných áut, ktoré derú cesty inde, nie je nelogický.

Stredoslováci pripomínajú, že bratislavská župa vyberie na cestnej dani 36 miliónov eur, kým banskobystrická len 12,5 milióna. Pritom tá má na starosti zhruba päťkrát viac ciest. Vláda sa od riešenia rozporu neodťahuje. Bratislavský župan je z opozičných radov, kým jeho kolegovia z ostatných krajov sú súčasnej vládnej garnitúre podstatne bližší – a to môže pri rozhodovaní

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.