19.07.2017, 00:00

Poslušne hlásim, poistil som sa a nemám nič!

Prípad poisťovne Rapid life odhaľuje absenciu garančnej schémy.

Rapid life
Zdroj: TASR

Tak nám zabili istoty, dopočul by sa Josef Švejk od pani Müllerovej v súvislosti s kurióznym prípadom poisťovne Rapid life. Zákon o poisťovníctve má 181 strán, eurosmernica s príznačným názvom Solventnosť II ďalších 155. Cieľom je, aby sa klient neocitol v problémoch. Prečo nakoniec ostalo na účtoch Rapidu pár eur a po Slovensku tisíce klientov s miliónovými nárokmi, bude mať problém pochopiť nielen Švejk. Treba dodať, že nová legislatíva, paradoxne, uvoľnila vedeniu poisťovne ruky. Dobrovoľne si zvolili ukončovanie činnosti, čím sa vyhli nielen prísnejším pravidlám, ale regulátor nad nimi stratil časť kontroly. Až vtedy sa v Košiciach začali diať najprekvapivejšie veci.


Bezpochyby, ak by poisťovňa skončila napríklad už v roku 2007, keď sa problém v poistnej matematike objavil, škody by boli omnoho menšie. No je nespravodlivé tvrdiť, že NBS vyčkávala. V roku 2009 napríklad predbežným opatrením zakázala poisťovni nakladať s aktívami bez ich súhlasu a zdržať sa vyplácania podielov na zisku. Prečo aj

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.