Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
29.06.2018, 00:00

Top projekt hrozí najväčším ochromením

Top projekt hrozí najväčším ochromením
Zdroj: Peter Mayer

Určite ste už zaregistrovali veľký stavebný ruch v okolí Bratislavy. Konečne sa rozhýbala stavba obchvatu D4/R7, čo je asi najväčší stavebný a investičný projekt v Bratislave za posledné desaťročia. Pri takto mamuťom projekte je absolútne kľúčové, aby fungovala koordinácia a hlavne komunikácia. Nielen medzi jednotlivými úradmi či firmami, ktoré stavbu realizujú, ale hlavne s občanmi a inými dotknutými subjektmi. Bohužiaľ, v tomto projekt obchvatu zatiaľ veľa vody nenamútil.

Projekt má problém s termínmi, nie je vôbec jasné, čo a kedy sa bude robiť, kľúčové veci sa my v meste, ale aj kolegovia v mestských častiach dozvedáme na poslednú chvíľu. Informácie nemá ani verejnosť, a tak sa stane, že sa znefunkční kľúčová cyklotrasa a ľudia ani nevedia, komu vlastne majú nadávať, a kde je nejaká náhradná. Že visia informácie kdesi na webe, považujem za absolútne nedostatočné.


Hrozí, že v septembri sa veľmi skomplikuje doprava v Bratislave. September je, čo sa týka dopravy, jeden z najnáročnejších mesiacov vôbec a aj preto sa snažíme všetky kľúčové rekonštrukcie ciest dokončiť cez prázdniny. Nebude to však nič platné, keďže zhotoviteľ obchvatu sa v septembri chystá zavrieť dve kľúčové spojenia s Prístavným mostom a zásadne tak obmedziť dopravu na Bajkalskej a celej Prievozskej ulici. Takáto uzávera úplne paralyzuje polovicu Ružinova a doteraz nie je jasné, ako majú vyzerať obchádzkové trasy, ako môže a bude jazdiť MHD, ako dlho to celé bude trvať a kto to ľuďom vysvetlí.

Takýchto doslova krízových situácií nám v súvislosti s touto stavbou hrozí niekoľko. Rozumiem dôležitosti a významu tohto projektu, ale to, že je zhotoviteľ v sklze, nemôže a nesmie znamenať, že privedie mesto k dopravnej paralýze, že bude zásadne obmedzovať cesty a cyklotrasy bez adekvátnych náhrad, že budú neustále podozrenia na obchádzania povolení – či už kvôli použitým materiálom, alebo lacnejším stavebným riešeniam v cenných oblastiach.

Preto ministerstvo dopravy žiadam o zriadenie koordinátora, ktorý bude všetky tieto aktivity koordinovať, navrhovať riešenia aj v spolupráci so zástupcami všetkých dotknutých strán, bude jasná zodpovednosť a bude jasné, kedy a ako sa zmeny budú komunikovať smerom k verejnosti, ktorá si tieto manévre odskáče najviac. D4/R7 je momentálne najväčší takýto projekt široko-ďaleko, možno aktuálne najväčší v Európe, tak by európska mohla byť aj komunikácia.

Držme si palce, september sa blíži.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.