Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
12.06.2019, 00:00

Komunikácia, podnikanie, diplomacia...

Komunikácia bez premyslenej stratégie nemôže viesť podnik k vysokej efektivite.

Komunikácia, podnikanie, diplomacia...
Zdroj: Pavol Funtál

Lepšie porozumenie ľudí na všetkých kontinentoch je možné iba dostačujúco adresnou a zrozumiteľnou, kvalifikovane a diferencovane realizovanou komunikáciou. Mám tým na mysli aj kontakty ľudí v bežnom živote, kontakty diplomatov, obchodníkov a iné. Ak sú to podnikatelia – obchodníci, potom sú to zväčša kontakty obchodné.

Na prelome osemdesiatych a deväťdesiatych rokov sa aj v našich podmienkach skončili experimenty prenosov dát s automatizovanými informačnými systémami a, samozrejme, aj diaľkové, medzinárodné prenosy. Nastúpil internet ako verejne dostupný celosvetový systém vzájomne prepojených počítačových sietí, ktoré prenášajú dáta pomocou prepínania paketových dát s použitím štandardizovaného internetového protokolu (IP) a mnohých ďalších protokolov. Pozostáva z tisícok menších komerčných, akademických, vládnych a vojenských sietí. Slúži ako prenosové médium pre rôzne informácie a služby, ako napríklad elektronická pošta, chat a systém vzájomne prepojených webových stránok a dokumentov World Wide Web (www). Tieto kontakty nemajú obmedzenia na použitie, často sa ponížia iba na obranu vlastných záujmov. Azda najväčšie využitie má v súkromnej sfére a v podnikateľskej činnosti, keďže ide o komunikáciu zameranú zväčša na trh.


Pravda, čo bolo, je dnes už inakšie, všetko podlieha zmenám. Dokonca komunikačná aktivácia vedenia podniku priamym zasahovaním najvyššieho manažéra podniku do podnikovej komunikácie je bežná, systémovo narušujúca a suplujúca systém, pretože ešte v celej šírke je nespôsobilá absorbovať doteraz nevyriešené časti logického myšlienkového reťazca. Je to však nevyhnutné, vzhľadom na rastúcu konkurenciu a čoraz zložitejšie podmienky podnikania. Vyslovené tvrdenie naďalej akceptuje svoje funkcie späté s trhom, ale presadzuje ich v „objatí“ podnikových komunikačných procesov.


Dnes už je zrejmé, že úloha komunikácie v podniku vzrástla natoľko, že ju nemôže riadiť manažér komunikácie na úrovni divízie. Keďže stratégia podnikania sa tvorí na najvyššej riadiacej úrovni podniku, na tej istej úrovni sa musí tvoriť aj komunikačná stratégia. Komunikácia bez premyslenej stratégie nemôže viesť podnik k vysokej efektivite. Je totiž nevyhnutná stratégia podnikania podporená stratégiou komunikácie. Lenže – ani to nestačí, pretože existencia systému, existencia niečoho, čo je k dispozícii, ešte neznamená aj exploatáciu systému v každodennej praxi. Počítačová sieť (internet) umožňuje zvyšovanie efektivity vplyvom exploatovaných informačno-komunikačných obsahov na vnímateľov. Vyžaduje si ešte veľa iného. Predovšetkým však umožňuje vysokú profesionalitu, odborné poradenstvo a kontinuitu zdokonaľovania všetkých foriem diplomacie.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.