Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
25.05.2020, 00:00

Do administratívnych budov sa začína vracať život

Počas minulého týždňa v kancelárskych priestoroch už sedela v priemere viac ako polovica zamestnancov.

Do administratívnych budov sa začína vracať život
Zdroj: Zdroj: Dreamstime

Doteraz bol home office na Slovensku skôr zamestnaneckým benefitom v niektorých firmách. Počas uplynulých rokov tak z domu pravidelne alebo aspoň občas pracovalo iba deväť percent Slovákov a Sloveniek. COVID-19 však prepisuje štatistiky. Po potvrdení prvého prípadu nákazy na Slovensku zostal pracovať z domu každý, kto mohol. A to či už zo zdravotných obáv, kvôli starostlivosti o rodinu, alebo z rešpektu voči preventívnym opatreniam. Pocítili to aj administratívne budovy s nájomcami prevažne z oblastí podnikajúcich v IT, komunikácii, personalistike, vo finančných službách či v administratíve.


Podľa údajov WOOD & Company Real Estate sa presun zamestnancov z kancelárií domov naštartoval hneď v prvý týždeň po identifikovaní prvého slovenského prípadu infikovania koronavírusom, keď v kanceláriách zostalo pracovať 72 percent zamestnancov v porovnaní s bežným týždňom z obdobia pred nákazou. Home office nabral na mohutnosti hneď v ďalšom týždni, počas ktorého v administratívnych budovách pracovalo už iba 22 percent ľudí. Stav približne štvrtinovej obsadenosti pretrvával v budovách ešte niekoľko týždňov. Samozrejme, že v jednotlivých budovách sa líšila obsadenosť v závislosti od charakteru činnosti nájomcov a technickej pripravenosti na prácu na diaľku.


Hoci mnoho ľudí z kancelárií prešlo na home office, administratívne budovy zostali otvorené a prístupné pre nájomcov. Oproti obdobiu pred pandémiou však implementovali prísne hygienické a bezpečnostné opatrenia. Spolu s tým prebiehala v budovách intenzívna, pravidelná a tematická komunikácia správy budov, a to nielen s nájomcami, ale aj s dodávateľmi upratovacích, bezpečnostných či údržbárskych služieb. S uvoľňovaním opatrení v krajine sa život postupne vracia aj do kancelárií. Počas minulého týždňa v kancelárskych priestoroch už sedela priemerne viac ako polovica zamestnancov. Očakávame, že tento podiel sa bude každým týždňom zvyšovať.


Pandémia ukázala, že home office je efektívny nástroj, ako udržať prevádzku firmy aj v čase pandémie. No ukázala i to, že medziľudský kontakt hrá aj v práci stále prím pred sterilitou online sveta. Home office totiž fungoval aj vďaka tomu, že nasledoval po období dlhodobej osobnej spolupráce. A už teraz je evidentné, ako radi sa zamestnanci po niekoľkotýždňovej práci z domu vracajú medzi svojich kolegov do kancelárie s možnosťou využiť všetky benefity osobného kontaktu ako kreativita či možnosť rýchlo sa podeliť o nápady. Tešia sa na porady či spoločné chvíle počas prestávok v práci. Hoci aj s rúškom na tvári.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.