Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
12.11.2020, 00:00

Prečo už nechceme bankovú aplikáciu

Preniesť sa cez „chladný vzťah“ medzi bankou a klientom je evolúciou v bankovníctve.

Prečo už nechceme bankovú aplikáciu
Zdroj: Pavol Funtál

Budúcnosť, respektíve súčasnosť, je v aplikáciách. Dnes cez ne vybavíme čokoľvek – od dennodennej komunikácie cez spravodajské prehľady, objednanie jedla, pracovné porady, nákupy až po poistenie. Aktuálny stav spojený s pandémiou proces tejto zmeny ešte katalyzoval. Svoje o tom vedia napríklad zástupcovia gastroprevádzok, ktorých biznis sa v mnohých prípadoch zredukoval výlučne do aplikácií na donášku jedla.


Problém nastáva vtedy, keď máte zrazu plnú obrazovku aplikácií, pričom niekedy ani neviete, na čo ktorá slúži. Schválne, skúste sa pozrieť na to, koľko aplikácií máte vo svojom smartfóne vy. Ja som sa dostal zhruba k stovke. Strácam v nich prehľad, ale viem ich stále spoľahlivo rozdeliť na dve časti. Na tie, ktoré používam, lebo chcem, a tie, ktoré používam, lebo musím. A teda ešte tie, ktoré nepoužívam, ale zabudol som ich medzičasom vymazať. Bankové aplikácie radím do druhej skupiny. Lebo nech je banková aplikácia akokoľvek dobrá, používam ju, len keď musím.


Schopnosť preniesť sa cez tento „chladný vzťah“ medzi bankou a klientom je základný predpoklad pre ďalší posun v evolúcii bankovníctva. Na to musíme zahodiť nálepku bankovej exkluzivity a vytvoriť z aplikácie niečo, čo bude klient využívať dennodenne. Lebo pre neho bude užitočná a nahradí mu naraz niekoľko aplikácií. Ide o takzvaný beyond banking, teda čo najširší ekosystém nielen finančných služieb. A to aj vďaka dlhodobo skloňovanej spolupráci s tretími stranami.


Som preto rád, že sa nám do našej aplikácie podarilo implementovať treťostranové riešenie, ktoré zatiaľ na našom trhu nemá obdobu. Riešenie, ktoré považujeme pre ľudí za dôležité – podporou mobility a jej ekologickejšej formy prostriedkami hromadnej dopravy. Klienti si vďaka tomu môžu v bankovej aplikácii priamo kupovať cestovné lístky na verejnú dopravu. Aktuálne v rámci Bratislavského kraja a systému integrovanej dopravy. Mobilita je základná potreba ľudí, pričom podpora jej ekologickejšej a udržateľnejšej verzie oproti súčasnej podobe je nevyhnutnosť.


Som presvedčený o tom, že ak chceme obstáť v konkurencii nových hráčov a požiadaviek čoraz náročnejších klientov, banková aplikácia už nemôže byť len banková. Bez ohľadu na to, akým ďalším, a to aj nepríjemným výzvam sektor čelí. V tomto prípade totiž platí, že buď bankovou aplikáciou nahradíte klientovi iné aplikácie, alebo mu iné aplikácie môžu nahradiť doterajšiu bankovú aplikáciu.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.