pixabay.com
StoryEditor

Videá z nás kaderníkov neurobili, shopping ľuďom chýbal

03.05.2021, 00:00
Videá na YouTube s návodmi, ako sa ostrihať, zo Slovákov kaderníkov neurobili.

Len pred dvomi týždňami sa na Slovensku po dlhých štyroch mesiacoch začali otvárať obchody a prevádzky služieb. Správy o tom, že obchody a nákupné centrá praskajú vo švíkoch, ihneď zaplavili médiá a sociálne siete. To, či obchody o zákazníkov núdzu naozaj nemali a koľko dokázali po otvorení utŕžiť, ukážu oficiálne štatistiky až o niekoľko týždňov.


Faktom však je, že zákazníkom a zákazníčkam zatvorené obchody už chýbali. Zaujímavé výsledky prináša najaktuálnejší prieskum spoločností DATAMAR a MNFORCE, ktorý sa realizoval počas druhého aprílového týždňa v Bratislavskom kraji. Teda v počas čiernej fázy, keď sa o uvoľňovaní len začalo hovoriť. Podľa prieskumu zatvorené prevádzky prekážali až 70 percentám Bratislavčanov.


Respondenti mali zároveň možnosť uviesť konkrétnu prevádzku, ktorá im najviac chýbala. U 17 percent to boli obchody s oblečením. Ďalším 11 percentám chýbali obchody s obuvou. Spomedzi služieb Bratislavčania najviac smútili za zatvorenými kaderníctvami, keďže túto možnosť uviedlo až 17 percent z nich. Zatvorené reštaurácie a bary najviac prekážali desatine opýtaných. Medzi odpoveďami rezonovali aj domáce potreby, hoby markety a fitnescentrá.


V prípade oblečenia a obuvi Bratislavčanom najviac chýbala možnosť tento sortiment si vyskúšať. Pri otázke o reštauráciách a baroch pre zmenu ľudia pociťovali absenciu stretnutí s priateľmi a rodinou. Služby zase prinášajú odbornosť – videá na YouTube s návodmi, ako sa ostrihať, zo Slovákov kaderníkov neurobili.


Covid retailu priniesol aj jeden pozitívny efekt. Mnohé kamenné prevádzky si „vďaka“ nemu vytvorili alebo vylepšili svoje online predajné kanály na sociálnych sieťach, hoci im to tržby plne nenahradilo. Klasické obchody cez online zďaleka neutŕžili toľko, ako keby mali otvorené prevádzky. O gastro zariadeniach, odkázaných z veľkej časti na donášku, ani nehovoriac.


Mnohí zákazníci zároveň nákupy odsúvali, očakávajúc osobnú návštevu obchodov. Pre veľkú skupinu spotrebiteľov je aj naďalej kľúčový kontakt s predajcom. Pre mnohých je prioritou mať zakúpený tovar k dispozícii ihneď. Navyše položky s nízkymi cenami sa zákazníkom neoplatia nakupovať online kvôli poplatkom za balenie a doručenie. Aj preto sa ukazuje, že dlhodobo je online predaj ideálny v kombinácii s klasickým nakupovaním.


Covid priniesol ešte jeden ekologický aspekt. Začali sme opäť viac baliť. Donáška jedla v jednorazových obaloch či kuriérom doručený tovar vo viacvrstvovom balení. To všetko vyžaduje viac výrobných vstupov a zároveň prispieva k väčšej produkcii odpadu.

01 - Modified: 2024-03-27 23:00:00 - Feat.: - Title: Čaká sa na objav. Čo bude prelomová zbraň, ktorá rozhodne vojnu na Ukrajine? 02 - Modified: 2024-03-25 10:01:42 - Feat.: - Title: TROŠKA TROSKA: Slovensko bude mať pokoj, ak bude mať funkčné zdravotníctvo 03 - Modified: 2024-03-13 21:13:27 - Feat.: - Title: Populačný kolaps nie je sci-fi. Pokles plodnosti je možno najdôležitejší trend našej doby 04 - Modified: 2024-03-05 23:00:00 - Feat.: - Title: Ako pokrokári zničili drogami mesto Portland. Je ako dystopický prízrak 05 - Modified: 2024-02-25 09:17:19 - Feat.: - Title: Klesajúca inflácia praje maloobchodom. Tržby by v tomto roku mali mierne stúpnuť, ukazuje analýza
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
18. apríl 2024 11:10