StoryEditor

Wellness a marketing

01.10.2015, 00:00
Segment wellness je na vzostupe. A niekedy pripomína trestnú výpravu.

Všetko, čo robí muža krajším od opice, je luxus! Legendárna veta tety Joleschovej z rovnomennej knihy Friedricha Torberga platila voľakedy všeobecne. Chlap by sa bol radšej postavil nahý doprostred rušnej križovatky, než aby ho čo i len vlastná žena zazrela s uhorkovou maskou na tvári. Čo tetuška oznamovala ako zánik západnej civilizácie, je dnes normálne. Mnohí muži chodia na jogu a niektorí do salónov krásy. V drahých hoteloch predstavujú muži už 40 percent návštevníkov „spa svetov“. Aby to nepôsobilo dievčensky, ponuky sú často maskulinizované: jogu ponúkajú v Anglicku ako bojové umenie, k sennému kúpeľu sa podáva koňak.

Držať krok so svetovým trendom sa snažia aj niektoré slovenské hotely v Tatrách. Prostredníctvom tajuplných názvov programov ako Súlad minerálov – rituál tela pre mužov sľubujú šokovou terapiou nadobudnutie vyrysovaného sviežeho tela pomocou špeciálnej hĺbkovej masáže a zábalu. Niektoré české hotely vo svojej ponuke pre vystresovaných manažérov zašli až do ezoteriky. Do relaxačných programov zahŕňajú transkraniálnu magnetickú stimuláciu či alfa relaxáciu ako prevenciu stresu.

Trendy sú jasné: každý chce zostarnúť, ale nikto nechce vyzerať staro. Úspech v zamestnaní znamená viac práce než kedykoľvek predtým, no pri dnešnom kulte mladosti nesmie vrcholový manažér v žiadnom prípade vyzerať, že by niekedy prišiel na hranice síl. Takže dodržiavame zdravú výživu a meditujeme proti stresu, používame botox a zelený čaj proti vráskam a samoopaľovací krém proti mladým ambicióznym kolegom.

Skutočné umenie úspešného uplatnenia wellness na trhu je nenechať spotrebiteľa pocítiť, že sa v spa zaoberá vlastnou pominuteľnosťou. Čo boli voľakedy „kúpele“ a zaváňalo to zdravotnou poisťovňou, je dnes programom, kde vás budú rozmaznávať. Niežeby trochu zdravotnej uvedomelosti spoločnosti uškodilo. Segment wellness rastie už roky, rovnako aj obraty v sortimente mužskej kozmetiky – čo sa ponúka viac, než spojiť oboje dohromady?

Američania sú o stupeň ďalej. Populárne „retreats“ sú dnes stanové tábory s programom, ktorý pripomína výcvik elitného námorníctva. V kalifornských Calabasas Mountains znamená wellness budíček o 5.45 hod. ráno praženicu a tri mesiačiky jablka. A potom sa ide na beh do terénu, ktorý tamojší hostia premenovali na „infarktový kopček“. Na obed vegetariánske sushi, potom ďalších päť hodín telesného zoceľovania, šošovicová polievka a sparťanská posteľ. Cena:3500 dolárov za týždeň. „Bez luxusu sa človek naučí vážiť si maličkosti a rozlúči sa so stresom, ktorý považuje za dôležitý – ako sú správny stôl v reštaurácii a kabelka za 500 dolárov,“ odôvodňuje 33-ročná manažérka vNewYork Times podobný Beauty-Trip, ktorý by sa osvedčil aj ako trestná expedícia.

Napriek tomu hostia skutočne stratia hmotnosť a získajú svalovú hmotu – a organizátori dostanú za ešte menej námahy ešte viac peňazí. To „well“ vo wellness znamená pre každého čosi iné.

01 - Modified: 2007-10-01 20:03:16 - Feat.: 0 - Title: Lieky bez receptu zaplatíme z vlastného
01 - Modified: 2024-03-27 23:00:00 - Feat.: - Title: Čaká sa na objav. Čo bude prelomová zbraň, ktorá rozhodne vojnu na Ukrajine? 02 - Modified: 2024-03-25 10:01:42 - Feat.: - Title: TROŠKA TROSKA: Slovensko bude mať pokoj, ak bude mať funkčné zdravotníctvo 03 - Modified: 2024-03-13 21:13:27 - Feat.: - Title: Populačný kolaps nie je sci-fi. Pokles plodnosti je možno najdôležitejší trend našej doby 04 - Modified: 2024-03-05 23:00:00 - Feat.: - Title: Ako pokrokári zničili drogami mesto Portland. Je ako dystopický prízrak 05 - Modified: 2024-02-22 09:00:00 - Feat.: - Title: TROŠKA TROSKA: Martina a Peter by mohla byť zábavná reality show, avšak toto je realita
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
20. apríl 2024 00:19