StoryEditor

Diaľnice pribúdajú po celej krajine

09.11.2015, 23:00

Šesť minút. Toľko oddnes ušetria vodiči na trase medzi Zvolenom a Lučencom. Dnes totiž dostali do užívania nový úsek rýchlostnej cesty okolo Detvy. Doprava v okolí mesta sa tak zmení k lepšiemu a bude bezpečnejšia.

Kvalitná dopravná infraštruktúra je jednou z prvých vecí, na ktoré sa pýtajú investori pred tým, ako sa niekde rozhodnú vybudovať novú fabriku. Nové diaľnice a rýchlostné cesty tak majú potenciál zatraktívniť celý región stredného a východného Slovenska pre nových investorov, čo bude mať vplyv na nezamestnanosť. S tým súvisí aj rastúca kúpyschopnosť obyvateľstva – skrátka, ľudia budú mať lepší život. Verím, že vďaka lepšiemu spojeniu sa znovu oživí aj priemysel v Detvianskom okrese.

Absolútnou prioritou zostáva prepojenie Bratislavy a Košíc. Z hľadiska podpory menej rozvinutých regiónov je však tiež dôležité pokračovať v budovaní južnej rýchlostnej cesty R2 z Trenčína cez Zvolen a Lučenec do Košíc. Som veľmi rád, že po desaťročiach prešľapovania sme už len kúsok od súvislého diaľničného prepojenia Bratislavy a Košíc. Len pred pár týždňami sme otvorili prvý z troch diaľničných úsekov na východe. Ďalšie dva budú nasledovať do konca roka, čo v praxi znamená takmer 30 kilometrov novej diaľnice medzi Prešovom a Popradom. Ak zhruba 430-kilometrovou trasou medzi dvomi najväčšími mestami pôjdete cez Vianoce, vyše 366 kilometrov pôjdete po diaľnici. Ďalších takmer päťdesiat kilometrov je už vo výstavbe, vrátane najdlhšieho slovenského tunela Višňové. Diaľničný obchvat Prešova sa momentálne súťaží a v najbližších mesiacoch sa začne s jeho výstavbou.

Jediným úsekom D1, ktorý bude treba ešte vyriešiť, je budúca diaľnica medzi Turanmi a Hubovou. Tento kritický úsek dlho brzdili environmentálne problémy, a keď sa nám ich konečne podarilo vyriešiť, všetky snahy zastavil masívny zosuv pôdy v lokalite. Preto dnes treba hľadať novú trasu. Verím však, že budúcej vláde na jar odovzdáme projekt pripravený tak, že ak zachová dynamiku výstavby diaľnic ako za súčasnej vlády, v roku 2019 bude diaľnica hotová.

Aj po scelení D1 nás však čaká veľa úloh. Tou najkľúčovejšou je dobudovanie D3 na hranicu s Poľskom. Bude to naše prvé diaľničné prepojenie so severným susedom, ktoré navyše povedie cez silný priemyselný región. Okrem spomínanej R2 je nemenej dôležité aj dobudovanie R4 smerom na sever od Prešova, kde je doprava tiež kapacitne na hranici svojich možností. Verím, že nová vláda si bude rovnako ako my uvedomovať všetky tieto priority a spraví maximum pre to, aby sa vo výstavbe pokračovalo tempom, ktoré sme nastavili.

01 - Modified: 2007-11-06 05:41:00 - Feat.: 0 - Title: Na návštevu Ruska pricestoval čínsky premiér
01 - Modified: 2024-03-17 16:18:24 - Feat.: - Title: Na D1 pred Bratislavou platí znížená rýchlosť a zúžené jazdné pruhy 02 - Modified: 2024-03-14 13:59:00 - Feat.: - Title: Motoristi pozor: kvôli búraniu mosta bude počas víkendu uzatvorená diaľnica D1 pri Bratislave 03 - Modified: 2024-02-02 17:55:01 - Feat.: - Title: Český TollNet a slovenský Skytoll uspeli v tendri na elektronické mýto v Chorvátsku 04 - Modified: 2024-01-26 11:19:56 - Feat.: - Title: Diaľničiari tento rok zvyšujú investície do opráv mostov na Slovensku 05 - Modified: 2024-01-01 18:20:00 - Feat.: - Title: Stavba na megakrižovatke D1/D4 sa rozbehne aj s obmedzeniami. Pozrite sa, ako vyzerá plán stavebných prác
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
18. apríl 2024 23:00