Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
16.07.2021, 00:00

Keď dvaja robia to isté

Občania si zaslúžia, aby sa politické elity konečne všemožne snažili konať v ich prospech.

Keď dvaja robia to isté
Zdroj: TASR/František Iván

Keď dvaja robia to isté, nie je to to isté, vraví ľudová múdrosť. Švajčiarska agentúra pre cestovný ruch v máji spustila kampaň na podporu domáceho turizmu. Ambasádorom kampane sa stal svetoznámy tenista Roger Federer, ktorý telefonuje s nemenej slávnym hercom Robertom De Nirom a snaží sa ho presvedčiť, aby navštívil Švajčiarsko. Na pozadí sa mihajú zábery krás švajčiarskej prírody a krajiny.

Jedna z najbohatších krajín sveta, ktorej názov si každý spája s alpskými kopcami, bankami, hodinkami, so syrom, s neutrálnosťou a referendami sa napriek vysokej poznateľnosti neváha ďalej propagovať. Investuje pritom do reklamy mena a krajiny nemalé peniaze a angažuje top svetové osobnosti.

Na Slovensku minister financií Igor Matovič neuvoľnil peniaze na očkovaciu kampaň, ktorá slúži na záchranu toho najcennejšieho – ľudských životov. „Keď si niekto myslí, že nejaké naivné spoty niekoho, kto sa nechce očkovať, presvedčia, tak je naivný sám,“ vyslovil sa. V médiách je podľa neho vakcinačnej kampane do aleluja. „Každý tretí článok v novinách je o očkovaní a o tom, aké je to dôležité. Kampaň sa vedie,“ dodal.

Každý si môže urobiť sám názor na to, či Švajčiarsko zbytočne vyhadzuje peniaze von oknom na „nejaké naivné spoty“, alebo práve takto postupne dlhodobo tvorí a buduje obraz úspešnej krajiny a zvyšuje príjmy z cestovného ruchu.

Je dobré nekonať nerozvážne, zvážiť veci a postupovať premyslene. Teda nie úplne tak ako pri nákupe vakcín Sputnik, ktoré tri mesiace stáli nevyužité v skladoch, aby sme ich potom vrátili a ľuďom zobrali ďalšiu možnosť očkovania.

Odborná verejnosť doma aj vo svete sa zhoduje, že pred pandémiou neexistuje efektívnejšia zbraň ako očkovanie v čo najvyššej možnej miere. Na Slovensku pretrváva pomerne silná neochota ľudí k očkovaniu. Vysvetľovacia, respektíve propagačná kampaň patrí k spôsobom, ako osloviť ohrozené skupiny a presvedčiť ich očkovať sa. Môžeme sa inšpirovať napríklad zo švajčiarskej kampane a vybrať ambasádorov pre jednotlivé vekové skupiny. Máme množstvo známych autorít, športovcov, hercov, spevákov, ktorí by mohli lákať na očkovanie. Dobrý výber a dramaturgia môžu pomôcť zmeniť pohľad na očkovanie. Áno, bude to stáť peniaze. No peniaze, ktoré zachránia životy a ušetria materiálne aj ľudské zdroje pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti.

Netvárme sa, že vieme všetko najlepšie a dopredu zavrhneme akékoľvek nápady. Občania si zaslúžia, aby sa politické elity konečne všemožne snažili konať v ich prospech. A do kampane prispeli aj sami, vlastným príkladom, a dali sa zaočkovať.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.