Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Vstupujeme do posledného roku funkčného obdobia tejto vlády. A tak je čas obzrieť sa a povedať si, čo sme už stihli a čo nás ešte čaká.

Prvú a najdôležitejšiu úlohu sme zvládli. Podarilo sa nám naštartovať výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest, ako aj obnovu ciest prvej triedy. Kým predchádzajúca vláda stihla začať výstavbu zhruba 56 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest, my sme len dodnes naštartovali výstavbu viac ako sto kilometrov. Práve vďaka našej snahe môžeme povedať, že ešte nikdy nebolo rozostavaných toľko úsekov diaľnic a rýchlostných ciest ako v minulom roku a ešte nikdy sa do výstavby cestnej infraštruktúry neinvestovalo toľko ako v minulom roku. A vzhľadom na množstvo projektov vo výstavbe všetko nasvedčuje tomu, že tento rok rekordný vlaňajšok prekoná.

Veľké zmeny sa za uplynulé tri roky udiali aj na železniciach. Väčšina ľudí si asi bude pamätať bezplatné cestovanie pre sociálne ohrozené skupiny. Ale rovnako dôležitý je fakt, že po dlhých rokoch poklesu došlo k výraznému rastu štátom objednaného počtu vlakových spojov, čo sa prejavilo zvýšeným záujmom cestujúcich o železnicu. Spolu s rozsiahlym modernizačným procesom vozňov a zavádzaním kvalitatívnych štandardov na železnici sme v uplynulých troch rokoch naštartovali modernizáciu železničného sektora, ktorá nemá obdobu.

Samozrejme, nič z toho by nebolo možné bez európskych peňazí. Zazmluvnili sme viac ako polovicu operačného programu, vyčerpali viac ako miliardu eur a zároveň sme boli medzi prvými, komu v Bruseli schválili operačný program na roky 2014 až 2020. Diaľničná výstavba je v súčasnosti taká intenzívna, že na projekty vo výstavbe alebo vo vysokom štádiu príprav sú už dnes alokované prakticky všetky eurofondové peniaze do roku 2020. Veľmi úspešne sme ozdravili všetky firmy v sektore dopravy. Napríklad aj Slovenská pošta, ktorá dlhé roky vykazovala stratu, je dnes v zisku. Namiesto prepúšťania naplánovaného minulou vládou dnes predstavuje rozvojové projekty.

Samozrejme, ešte veľa vecí nás čaká. Aktuálne máme vypísané predbežné oznámenia na 28 kilometrov diaľnic a prebieha výber koncesionára na výstavbu takmer 60 kilometrov dlhého obchvatu Bratislavy D4 a s ním súvisiacej cesty R7. Ak sa tieto tendre podarí úspešne uzavrieť, za štyri roky súčasnej vlády sa rozostavia viac kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest ako za všetky pravicové vlády dohromady.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.