Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
21.07.2015, 00:00

Píše Ján Počiatek: Takmer 50 ušetrených minút

Už vyše týždňa jazdia vodiči po novej diaľnici pri Martine. Ide o prvý z piatich úsekov, ktoré vodičom odovzdáme do konca tohto roku. Dokopy to bude viac ako päťdesiatšesť kilometrov kvalitných a bezpečných ciest, na ktoré vodiči čakajú už dlhý čas. Odovzdaný úsek diaľnice D1 medzi Dubnou Skalou a Turanmi vodičom ušetrí viac ako trinásť minút a čas potrebný na prejazd tejto trasy skráti o viac ako polovicu. S tým, samozrejme, súvisí aj úspora pohonných látok. Pri predpokladanej intenzite 25-tisíc áut ušetria vodiči jazdiaci po tejto trase každý deň približne šesťtisíc eur za každý deň. S tým, ako bude postupne rásť intenzita dopravy na cestách, bude, samozrejme, rásť aj suma, ktorú vodiči ušetria vďaka lepším cestám.

Pomoc regiónom na východe

Na jeseň a na začiatku zimy postupne otvoríme aj ďalšie nové diaľničné úseky. Na najvyťaženejšej diaľnici D1 ide predovšetkým o dva úseky medzi Jánovcami a Jablonovom, ktoré dokopy vodičom ušetria približne dvadsaťsedem minút, a na úseku pred Prešovom zas vodiči ušetria približne štyri minúty. Posledným z odovzdávaných úsekov v tomto roku bude úsek rýchlostnej cesty R2 medzi Pstrušou a Kriváňom, kde šoféri po odovzdaní ušetria 4,5 minúty. Ak spočítame všetky dokončené úseky diaľnic a rýchlostných ciest, tak v tomto roku vodiči dostanú k dispozícii diaľnice, ktoré im ušetria štyridsaťosem minút času.

Som veľmi rád, že väčšina z novootvorených úsekov je na východe Slovenska, ktoré dlhodobo trpelo nekvalitnou cestnou sieťou, čo malo zlý vplyv aj na tvorbu nových pracovných miest v tomto regióne.

Po diaľnici do Košíc

Rovnako dobré je, že sa nám darí sceľovať najdôležitejšiu slovenskú diaľnicu D1 medzi hlavným mestom Bratislavou a východoslovenskou metropolou Košicami. Na tejto zhruba 430 kilometrov dlhej trase diaľnice bude na konci roku 2015 hotových viac ako 366 kilometrov a ďalších 48 kilometrov je dnes vo výstavbe alebo sa už súťaží, kto ich vybuduje. Zostáva nám tak už iba jeden posledný úsek, ktorý treba doriešiť.

Výstavba diaľnic bude rovnako intenzívne pokračovať aj v nasledujúcich rokoch. Vodiči postupne budú dostávať k dispozícii chýbajúce úseky na D1, ale aj na spojeniach smerom na Poľsko alebo chýbajúce úseky na R2 na východ aj západ od Zvolena. Postupne sa tak dostaneme k tomu, aby chýbajúca infraštruktúra už nebola brzdou rozvoja Slovenska.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.