StoryEditor

Okuliare a ego-posilňujúci marketing

02.12.2015, 23:00
Slabozrakosť už nie je iba nedostatok. Okuliare podporujú inteligentný výzor.

Nosí ich Nicole Kidman, Scarlett Johansson, Madonna alebo Liv Tyler – okuliare. Kým mužský zástupca druhu okuliarnik bol doteraz pri hľadaní ego-posilňujúceho rolového modelu odkázaný na Clarka Kenta (to je „Superman“ v civile ako okuliarnatý novinár), dnes už je k dispozícii bohatší výber, napríklad Johny Depp alebo Jarvis Cocker, frontman britskej skupiny Pulp.

Slabozrakosť bola dlho považovaná iba za nedostatok. To možno vytušiť podľa desiatok tisíc laserových operácií, ktorými sa ľudia snažili odstrániť si z nosa „bicykel“. Medzičasom sú však vďaka šikovnému marketingu okuliare v móde ako najdôležitejšia podpora takzvaného inteligentného výzoru. Sklíčka na nose symbolizujú čítanie a myslenie, hĺbku a dôslednosť – a ako také predstavujú avantgardnú alternatívu voči dobe rýchlosti a plytkosti. Ako dlho vydrží marketingom podporovaný trend okuliarov? Kto môže, nech tie svoje rýchlo zloží z nosa, poobhrýza koniec rámu a užije si mierne rozmazaný pohľad slabozrakých na svet. Ten je naším privilégiom, keď jasnozrivosť kvôli tomu, čo každodenne vidíme na obrazovke, opäť raz bolí.

Samotné slnečné okuliare sú z hľadiska módy večnou hodnotou, pretože hviezdy tvrdia, že ich nosia ako ochranu pred paparazzmi. Ako to funguje, ukazuje Shirley McLaine, ktorá dokladá svoj návrat na scénu dvoma obrími sklami na tvári. Dokázali ste, že máte prehľad, madam! Pre nás, obyčajných smrteľníkov, je tmavé sklo iba prostriedkom, ako vylepšiť svoj značkový outfit. Slnečné okuliare „Dior so real“ majú netradičný tvar. Tvoria ich dve sklá bez vodorovného spoja. Na Slovensku rýchlo podľahla tejto takzvanej panto forme tenistka Dominika Cibulková.

Pre ľudí, ktorí sa starajú o marketing značiek, funguje hra trochu inak: v porovnaní s drahou značkovou konfekciou sa cenovo výhodné okuliare predávajú dobre a udržiavajú značku v pozornosti. Vittorio Verdun, šéf marketingového oddelenia vo firme Luxottica, ktorá vyrába okuliare pre Chanel alebo Pradu, pozná mosty, ktoré sa dizajnéri snažia postaviť medzi obchodom s módnym oblečením a okuliarmi:„Farby a prvky štýlu, ktoré formujú oblečenie a doplnky, sa prenášajú aj na slnečné okuliare.“ A naopak.

Túto sezónu – tak to prinajmenšom uvádza informačná služba visioncareproducts. com – nám hrozí blyšťanie. Teda trblietky a jagavé odlesky s pestrými Swarovského krištáľmi na spánkoch. Alternatívou sú „wrap-around“ okuliare bez rámu, ktoré tvarom pripomínajú tie lyžiarske. Escada ich dodáva vo všetkých farbách, Prada ponúka jemnejšiu verziu v sivej. V lete môžeme jednoduchou výmenou okuliarov v okamihu zmeniť športový štýl na klasický či mondénny, a zase sa vrátiť späť.

To sa však týka len tých z nás, ktorí nie sú odkázaní na „naozajstné“ okuliare, aby vôbec niečo videli, a teda nemajú na tvári miesto na čačky. Ale môže nás utešiť, že slnečné okuliare sa tiež treba naučiť nosiť: mnohí ľudia pôsobia s týmto doplnkom ako mafián po opici s okuliarmi proti migréne. My, ktorí okuliare skutočne potrebujeme, pôsobíme, naopak, dojmom, že vieme aspoň napočítať do troch.

01 - Modified: 2007-11-26 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Šarapovová zarobila najviac
01 - Modified: 2024-03-27 23:00:00 - Feat.: - Title: Čaká sa na objav. Čo bude prelomová zbraň, ktorá rozhodne vojnu na Ukrajine? 02 - Modified: 2024-03-25 10:01:42 - Feat.: - Title: TROŠKA TROSKA: Slovensko bude mať pokoj, ak bude mať funkčné zdravotníctvo 03 - Modified: 2024-03-13 21:13:27 - Feat.: - Title: Populačný kolaps nie je sci-fi. Pokles plodnosti je možno najdôležitejší trend našej doby 04 - Modified: 2024-03-05 23:00:00 - Feat.: - Title: Ako pokrokári zničili drogami mesto Portland. Je ako dystopický prízrak 05 - Modified: 2024-02-22 09:00:00 - Feat.: - Title: TROŠKA TROSKA: Martina a Peter by mohla byť zábavná reality show, avšak toto je realita
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
20. apríl 2024 10:28