Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
09.06.2015, 00:00

Najdlhší tunel otvoríme o štyri roky

Začnem netradične hádankou. Viete, koľko sa momentálne stavia na Slovensku diaľničných tunelov? Vďaka našej krásnej, ale hornatej krajine a intenzívnej výstavbe v tých najnáročnejších terénoch je ich momentálne vo výstavbe osem.

Dnes sa tradičným aktom krstenia začne naplno raziť tunel Višňové, ktorý je súčasťou diaľničného úseku Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala. Tunel, ktorý má už dnes vyrazené prvé stovky metrov, po dokončení o štyri roky stiahne tranzitnú dopravu z centra Žiliny a odstráni nekonečné zápchy pod Strečnom. So 7,5 kilometra bude najdlhší na Slovensku.

O výstavbe tohto potrebného diaľničného úseku, ktorý bol donedávna akýmsi gordickým uzlom kľúčovej slovenskej diaľnice D1 z Bratislavy do Košíc, sa rozpráva už dlhé roky. Preto som rád, že po rokoch rozprávania a prípravných prác sa s jeho razením konečne začína naplno. Samozrejme, teraz bude veľmi dôležité, aby práce napredovali. Preto budeme pozorne sledovať a kontrolovať, aby nedochádzalo k meškaniu a stavebné firmy dodržiavali termíny, ku ktorým sa zaviazali.

Otvorenie tohto tunela pre motoristickú verejnosť o pár rokov totiž bude dobrou správou nielen pre región Žiliny, ale pre všetkých, ktorí sa potrebujú rýchlejšie dostať z východu na západ našej krajiny alebo opačne. Úsek pod Strečnom, ktorým denne prejde 25-tisíc áut, je jedným z najvyťaženejších na Slovensku a stáva sa tu aj veľa dopravných nehôd. Vodič osobného automobilu by po otvorení novej diaľnice o pár rokov mal v priemere ušetriť desať minút času, ale počas piatkových dopravných kolón pod Strečnom to bude neporovnateľne viac. Cesta bude navyše kratšia o takmer osem kilometrov, čo znamená v priemere úsporu pol litra paliva alebo 75 centov.

Začiatok razenia tunela Višňové nie je jediná dobrá správa pre motoristov. Národná diaľničná spoločnosť minulý týždeň vyhlásila tendre na diaľnice D1 Prešov západ – Prešov juh a D1 Budimír – Bidovce. Obidva úseky pomôžu okrem prepojenia východu a západu krajiny aj mestám Prešov a Košice, lebo budú súčasťou ich obchvatov. Takto intenzívna diaľničná výstavba by nebola možná bez použitia eurofondov.

Súvisiace články

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.