StoryEditor

V zápchach na obchvate

16.09.2014, 00:00
Dnes píše

V posledných týždňoch sú viacerí moji kolegovia, ktorí jazdia do práce po bratislavskom obchvate, o niečo uvoľnenejší. Dôvod je jednoduchý – opatrenia, ktoré diaľničiari urobili na jednej z najvyťaženejších ciest na Slovensku, síce nie sú masívne, ale ich efekt sa ukázal prakticky hneď. Rozšírenie cesty v najkritickejších miestach na trojpruh a iné opatrenia spôsobili, že dnes počas štandardných podmienok prejdete v rannej špičke obchvatom rýchlejšie.

Ďalším riešením, ktoré ešte viac uľahčí dopravu po obchvate, je vybudovanie nových zjazdov a výjazdov. Dnes všetky vozidlá, ktoré schádzajú z Prístavného mosta na Einsteinovu či Dolnozemskú ulicu, používajú jeden spoločný zjazd. To zahusťuje dopravu a v špičkách spôsobuje zápchy. Budúci rok vybudujeme nový separátny zjazd na Einsteinovu, čo zníži riziko dopravných zápch aj nehôd, ktoré ich často spôsobujú.

Po bratislavskom obchvate už dnes jazdíme voľnejšie a plynulejšie ako pred pár týždňami a situácia sa ešte zlepší budúci rok. Pri dnešnej dopravnej intenzite na mestskom obchvate, ktorá nezriedka prevyšuje 100-tisíc vozidiel denne, však jediným skutočne efektívnym riešením bude vybudovanie takzvaného nultého obchvatu D4 a naň nadväzujúcej rýchlostnej cesty R7, ktoré zlepšia kritickú dopravnú situáciu v regióne hlavného mesta.

Ak sa spýtate ktoréhokoľvek vodiča na bratislavských cestách na vhodný termín výstavby, jedinou logickou odpoveďou je, že už včera bolo neskoro. Preto som veľmi rád, že v komplikovaných prípravách tohto dôležitého projektu pokračujeme veľmi rýchlym tempom.

Už v najbližších dňoch začneme v spolupráci s renomovanými poradenskými spoločnosťami pripravovať podklady pre súťaž na koncesionára, teda firmu alebo konzorcium, ktoré túto cestu postaví. Tender plánujeme vyhlásiť koncom tohto roka, keď už zároveň budeme mať v rukách územné rozhodnutia na všetky úseky budúcej diaľnice a rýchlostnej cesty v dĺžke bezmála 60 kilometrov. Zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že by sme náš ambiciózny harmonogram nemali naplniť. Cesta D4 a R7, na ktorú státisíce vodičov prechádzajúcich regiónom Bratislavy čakajú už dlhé roky, sa začne stavať v roku 2016 a vodiči po nej budú jazdiť ešte v tomto desaťročí.

01 - Modified: 2006-10-16 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Cesta za prácou môže zlacnieť
01 - Modified: 2024-03-27 23:00:00 - Feat.: - Title: Čaká sa na objav. Čo bude prelomová zbraň, ktorá rozhodne vojnu na Ukrajine? 02 - Modified: 2024-03-25 10:01:42 - Feat.: - Title: TROŠKA TROSKA: Slovensko bude mať pokoj, ak bude mať funkčné zdravotníctvo 03 - Modified: 2024-03-13 21:13:27 - Feat.: - Title: Populačný kolaps nie je sci-fi. Pokles plodnosti je možno najdôležitejší trend našej doby 04 - Modified: 2024-03-05 23:00:00 - Feat.: - Title: Ako pokrokári zničili drogami mesto Portland. Je ako dystopický prízrak 05 - Modified: 2024-02-22 09:00:00 - Feat.: - Title: TROŠKA TROSKA: Martina a Peter by mohla byť zábavná reality show, avšak toto je realita
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
18. apríl 2024 12:09