Roman BrecelyPeter Mayer
StoryEditor

Podpísané. Nech aj oddémonizované

24.05.2016, 00:00

Podpísané. Po náročnej práci tímu expertov pri ministerstve dopravy, posúdení všetkých aspektov bratislavského diaľničného obchvatu a dlhých, zložitých rokovaniach s koncesionárom sme sa minulý týždeň dopracovali k podpisu zmluvy o výstavbe diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Účasť premiéra, dvadsiatich piatich starostov, bratislavského župana i primátora svedčila o tom, že nejde o každodennú udalosť. Bratislavský obchvat dostal zelenú. 

Na margo potrebnosti či nepotrebnosti projektu som povedal už viackrát – obchvat mal dávno stáť. Mám to „šťastie“ dochádzať do Bratislavy cez Ivanku pri Dunaji a nikto mi nemusí opisovať zúfalstvo ľudí na tejto trase. (Na vysvetlenie – aj ministerskou limuzínou bez majákov idete zápchami ako všetci ostatní.) Nová D4 aj R7 výrazne zlepšia dopravu v metropole, veď 30-tisíc áut denne na novom moste zmizne z iných úsekov. Ak by sme išli teraz nanovo špekulovať, či nehľadať iné riešenie (ktoré, mimochodom, doteraz jasne nepomenovali ani kritici obchvatu), Bratislavčania by nám to neodpustili.

Po prevzatí zodpovednosti za rezort dopravy som sa sústredil na to najdôležitejšie – spolu s odborným tímom preveriť doterajšie kroky, aby bolo jasné, či je projekt transparentný, kvalitne pripravený, či ide o najlepšie riešenie nielen pre hlavné mesto, ale i pre Slovensko a či cena zodpovedá tomu, čo daňoví poplatníci dostanú. Koncesionára sme presvedčili, že je nevyhnutné zapracovať do projektu protischránkovú klauzulu, aby naše prostriedky neodtekali do schránok na Cypre či Novom Zélande. Presne to som ľuďom sľuboval pred voľbami, to im sľubovala Sieť, ktorú vo vláde reprezentujem. Dnes môžem povedať, že som jednu z najväčších zmlúv v histórii Slovenska podpísal bez pochybnosti, presvedčený, že prinášame ľuďom dobrú vec. 

Dôležitý je však ešte jeden aspekt. Bolo by skvelé, keby sme túto stavbu dokázali využiť na oddémonizovanie a odmýtizovanie PPP projektov. Pri vhodnom nastavení môžu byť prospešné pre súkromníka aj pre štát. Realita je, že potrebujeme stavať oveľa viac, ako si dnes môžeme dovoliť. Vidím to sám pri cestách po regiónoch. Našou jedinou úlohou predsa nemôže byť dokončenie D1. Musíme podporiť všetky regióny, pre ktoré je kvalitná infraštruktúra ako tepny s kyslíkom. Potrebujeme sa popasovať s výstavbami R2, R3, R4 a R7 a bola by veľká škoda nevyužiť PPP projekty tam, kde to dáva zmysel. To, že sa v minulosti objavili otázky o výhodnosti niektorých PPP pre štát, nemôže byt prekážkou, aby sme sa nepokúsili o reparát.

01 - Modified: 2024-03-27 23:00:00 - Feat.: - Title: Čaká sa na objav. Čo bude prelomová zbraň, ktorá rozhodne vojnu na Ukrajine? 02 - Modified: 2024-03-25 10:01:42 - Feat.: - Title: TROŠKA TROSKA: Slovensko bude mať pokoj, ak bude mať funkčné zdravotníctvo 03 - Modified: 2024-03-13 21:13:27 - Feat.: - Title: Populačný kolaps nie je sci-fi. Pokles plodnosti je možno najdôležitejší trend našej doby 04 - Modified: 2024-03-05 23:00:00 - Feat.: - Title: Ako pokrokári zničili drogami mesto Portland. Je ako dystopický prízrak 05 - Modified: 2024-02-22 09:00:00 - Feat.: - Title: TROŠKA TROSKA: Martina a Peter by mohla byť zábavná reality show, avšak toto je realita
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
26. apríl 2024 01:13