Peter LittmannPeter Mayer
StoryEditor

Hriešne drahé nevyhnutnosti sa nakupujú o polnoci

02.06.2016, 00:00
Keď vznikol webový svet, luxusný priemysel sa len nechápavo obzeral.

Majstrovsky odfotografované modelky na lesklých stránkach magazínov si držia kabelky pred sebou a tváre so slnečnými okuliarmi otŕčajú do umelého svetla. Existujú značky, ktoré za jedinú fotoprodukciu vyvalia 400-tisíc dolárov. Enormné sumy, len na prezentáciu značky, sú v brandži luxusného tovaru normálne a manifestujú ich aj miliónové vlajkové lode, teda predajne na najdrahších nákupných uliciach sveta. Veľké mená ako Prada, Chanel alebo Louis Vuitton vyžadujú veľký nákupný zážitok. Toľko marketingová teória.

Potom máme ešte prax, a tá čoraz častejšie znamená internet. Keď vznikol webový svet, luxusný priemysel sa len nechápavo obzeral, lebo na monitore vyzerá jedna polokošeľa ako druhá a značky sú takmer nerozoznateľné. Primerane elitná bola aj zdržanlivosť luxusných výrobcov. Internet bol pre nich braková záležitosť, ktorú je lepšie prenechať zásielkovým obchodom.

Lež aj nóbl obchod dnes chytá zákazníkov do siete stránkami ako Net-a-porter.com alebo Neimanmarcus.com veľmi úspešne. Jedným dôvodom by mohlo byť, že mnohé ženy si pred kúpou hriešne drahého výrobku typu „toto musím za každú cenu mať“ očividne pripijú na odvahu: módne stránky v USA zaznamenávajú vrchol objednávok často okolo polnoci.

Muži zasa radi objednávajú luxusnú bielizeň pre svoju milú on-line, vzrušení všetkými tými peknými fotkami. Staršie ročníky tiež radi objednávajú kliknutím myši, lebo často presne vedia, čo chcú. Americký Luxus Institute dospel k výsledku, že 38 percent konzumentov si aj drahé háby radšej kúpi na internete, kým iba 33 percent tvrdilo, že uprednostňuje kamenný obchod.

Skúsenosti donútili aj značky ako Gucci, Dior alebo Dunhill predávať on-line aspoň doplnky. Dopomohli k tomu stránky ako style.com. Spoločne prevádzkované značkami Vogue a W, umožňujú luxusným výrobcom nielen slniť sa v lesku dvoch módnych magazínov, ale aj nájsť tu pomoc na vlastnú webovú prezentáciu.

Mnohé drahé značky však podľahnú pokušeniu a chcú pôsobiť aj na webe obzvlášť luxusne. To väčšinou vedie k prepracovanej grafike, ktorá používateľa vlastne iba rozčuľuje. Kto nakupuje na webe, hľadá pohodlie a nechce žiadne ambiciózne poskakujúce obrázky. Na konci sa ukazuje: aktívna webová stránka – a je jedno, aká dobrá alebo zlá – nedokáže luxusnú značku ani vytvoriť, ani zničiť. Ak je mizerná, ľudia ju ignorujú, ak je dobrá, robí obchod a podporuje značku.

Slovákov až tak veľmi samotná webová stránka renomovanej značky nepritiahne. Ale nákup cez internet im prirástol k srdcu. Podľa prieskumu Slovenskej sporiteľne hlavným dôvodom nákupov online je pre viac ako tri štvrtiny Slovákov lepšia cena v porovnaní s kamennými obchodmi, pohodlie domova, priame doručenie tovaru, širšia ponuka či možnosť porovnávania. Z prieskumu ďalej vyplynulo, že väčšina Slovákov na internete nakupuje najčastejšie v utorok a stredu, naopak výrazne menej počas soboty. Najviac nákupov urobia večer medzi siedmou a deviatou hodinou. Určite nie drahý luxus, ale normálne oblečenie a topánky.

01 - Modified: 2024-03-27 23:00:00 - Feat.: - Title: Čaká sa na objav. Čo bude prelomová zbraň, ktorá rozhodne vojnu na Ukrajine? 02 - Modified: 2024-03-25 10:01:42 - Feat.: - Title: TROŠKA TROSKA: Slovensko bude mať pokoj, ak bude mať funkčné zdravotníctvo 03 - Modified: 2024-03-13 21:13:27 - Feat.: - Title: Populačný kolaps nie je sci-fi. Pokles plodnosti je možno najdôležitejší trend našej doby 04 - Modified: 2024-03-05 23:00:00 - Feat.: - Title: Ako pokrokári zničili drogami mesto Portland. Je ako dystopický prízrak 05 - Modified: 2024-02-22 09:00:00 - Feat.: - Title: TROŠKA TROSKA: Martina a Peter by mohla byť zábavná reality show, avšak toto je realita
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
19. apríl 2024 10:24