Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
19.09.2016, 00:00

Čo spôsobujú zlé rozhodnutia v doprave

Výstavba diaľnic na Slovensku je dobrým príkladom, ako to vyzerá, keď do procesov vstupujú neodborné, politicky motivované a záujmovými skupinami ovplyvnené rozhodnutia. Výsledkom sú nekonečné diskusie o trasovaní a posúvaní termínov dostavby. Politikmi ohlasované termíny dostavby nosnej diaľnice D1 sa už stali folklórom predvolebných a vládnych programov. A bolo ich už veľa. Žiaľ, ani jeden nebol reálny.

Hitom prognózovania termínu ukončenia výstavby D1 sa stal výrok premiéra Roberta Fica z roku 2006 – vtedy sľuboval, že vláda spojí Bratislavu a Košice jedným systémom diaľnic a rýchlostných komunikácií do roku 2010. Ostatný termín zadefinovaný ministrom Brecelym (ktorý aj sám spochybnil po schválení programového vyhlásenia vlády) bol rok 2020. Len škoda, že autora výroku nebude možné konfrontovať s realitou.

Prečo na Slovensku nie je možné, aby politik zadefinoval koniec dostavby D1 a termín aj dodržal? Je vôbec reálne, aby na Slovensku existovala zhoda na kritériách, ktoré poskytnú všeobecne akceptovateľ

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.