GME je asi najčastejšie spomínaná americká spoločnosť posledných týždňov. Nie pre svoj výnimočný business model, výrazný rast tržieb alebo zvyšujúce sa marže. Práve naopak. Tento maloobchodný kamenný predajca videohier pôsobí v upadajúcom segmente, ktorý postupne vytláča e-commerce. Akcie spoločnosti klesali takmer nepretržite od roku 2013. Problémy GME ešte viac prehĺbila pandémia.
Lockdowny obmedzili pohyb obyvateľstva a zrýchlili odklon potenciálnych zákazníkov do online priestoru a nechali spoločnosť vystavenú nepriaznivým ekonomickým vyhliadkam. Upadajúca spoločnosť v problémoch bola ľahkým cieľom hedžových fondov, ktoré stavili na ďalší pokles jej akcií. Negatívny sentiment okolo spoločnosti bol taký vysoký, že podiel predaných akcií nakrátko s cieľom profitovať pri poklese presiahol 140 percent. Predaj nakrátko nie je výnimočná operácia a hedžové fondy ju často používajú, ak sa akcie nejakej spoločnosti utrhli od fundamentov a nezodpovedajú realite a podľa ich analýz by sa mali obchodovať ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.