StoryEditor

Digitálna očista je ústrednou témou novej komunikácie SPP

13.11.2023, 09:52
Autor:
redred

Odložme sklíčka dotykov, aby nám svet niekam neunikol, vyzýva SPP v kampani od THIS IS LOCCO. 

Spoločnosť SPP je dodávateľom energií, ktorého portfólio sa už v minulosti rozšírilo o zelené služby. V rámci nich dlhodobo poskytuje tipy na to, ako ušetriť na energiách a ušetriť tak aj financie domácnosti. Tentokrát sa venujú miestam, ktoré na prvú neudierajú do očí ako žrúti energie – digitálnym technológiám.

„Dlhodobo sa snažíme transformovať vnímanie verejnosti o značke SPP od tradičného dodávateľa plynu k modernému poskytovateľovi komplexných energetických riešení vrátane elektrickej energie. Pragmatické rady už naši zákazníci dostávajú, tentokrát sme sa preto rozhodli osloviť ich aj emocionálne. Práve cez zážitky a kultúru. Konkrétne hudba sa stala ústredným nosičom kampane, nadväzujeme tak na úspešnú ‚Čistú pieseň‘ z minulých rokov,.Vieme, že navádzať zákazníkov na zníženie spotreby ide na prvý pohľad proti nášmu core businessu, no kto iný ako líder na trhu by mal ísť príkladom? Koniec koncov takýto prístup dlhodobo a úspešne praktizuje v inom odvetví aj značka Patagónia, inovátor v oblasti environmentalistiky,“ vraví Ivana Zelizňáková, Head of Marketing, SPP.

Komunikačná platforma Digitálna očista bola spustená postupne v 3 etapách na rôzne cieľové skupiny.

Úvodom bola aktivácia najmladšej Gen Z v spolupráci s hudobníkom Alanom Murinom. Ten vytvoril song Dark Mode, oslavujúci offline život, ktorý prvýkrát predstavil na rovnomennom evente. Celý koncert sa vyznačoval nízkoenergetickým prístupom, najväčšou energiou boli práve ľudia. Využili zanedbateľné množstvo elektriny, odložili mobily, dress code a catering all black a aj skladba bola predstavená v akustickej verzii. Na záver Alan odštartoval odpočítavanie k vyvrcholeniu kampane. Song sa rýchlo dostal na prvé miesto v oficiálnom playliste Spotify Hot New Music.

Po koncerte sa spustila druhá, contentová vlna, komunikácia na TikToku v spolupráci s influencermi Jovinečko, Surová dcérka a Fifqo, ktorí pravidelne prinášajú tipy, ako šetriť energiu, formou digitálnej očisty cez pozitívne zážitky. Každý pre cieľovku s inými záujmami. Popri nich sa téme venuje značka aj s odborníkmi na digitálny detox či digitálny wellbeing a zdravý spánok ako Tomáš Eichler a Matěj Krejčí.

Tretia etapa na mass market cieľovú skupinu sa spustila 8. 10. o 20.00. Značka odhalila prvý oficiálny klip k legendárnej skladbe „Ty, ja a môj brat“ známej aj ako „Sklíčka dotykov“. Na internete sa roky viedlo mnoho diskusií o význame slov pesničky Sklíčka dotykov. Kampaň odhalila, že skupina Modus už vtedy predpovedala budúcnosť a hovorila o obrazovkách našich zariadení. Sklíčka dotykov sa tak stali metaforou k zariadeniam, ktoré dennodenne používame – mobilom a tabletom.

„Našli a hackli sme popkultúrny fenomén. Song, ktorý je roky prudko počúvateľný, no ľudia dodnes nevedeli, čo sú to tie sklíčka dotykov, kvôli ktorým nám celý svet niekam unikol. V rámci kampane sme urobili aj anketu, v ktorej mladí tipovali, čo to sklíčka dotykov vlastne sú. Mnohí nevedeli, ale niektorí si to vysvetlili ako my, že by mohlo naozaj ísť o mobily a tablety. S týmto vysvetlením sme sa spojili s autormi, ktorí boli z tohto nášho nápadu nadšení. A rovnako nadšení sú aj ľudia či médiá, o čom svedčí to, ako sa message kampane sám šíri,“ dodáva Juraj Kováč, Creative & Strategy Director, THIS IS LOCCO.

Spolu s oficiálnym klipom je nasadený online spot, audio a neskôr sa pridali aj hardsellové kľúčové vizuály, kampaň bude pokračovať špeciálnymi aktiváciami.

Celá kampaň smeruje na web digitalnaocista.sk. Tam nájdu ľudia tipy na digitálnu očistu a informácie o uhlíkovej stope v digitálnom svete, ale hlavne majú možnosť zakúpiť si zelené služby SPP.

Vizitka kampane

Klient: SPP – Ivana Zelizňáková, Martina Rypáková, Andrea Danková, Mária Rybanská

Creative Director: Juraj Kováč

Art Director: Martin Jaňák, Marek Sivy, Adrian Méry

Copywriter: Barbora Jančová, Dano Vachuna, Martin Polakovič, Michal Roháček

Account Manager: Juraj Rusnák, Martin Hudák, Marína Zollerová

Strategy Director: Juraj Kováč

Client Service Director: Juraj Rusnák

Sklíčka dotykov

Produkcia: Hitchhiker films

Réžia: Petr Simon

Hudba: Modus

Text: Kamil Peteraj

Dark mode

Produkcia a réžia: Endrius

Hudba: Alan Murin

01 - Modified: 2024-04-16 12:53:20 - Feat.: - Title: Trendy v digitále: Všetci spomínajú AI, ale trh ovplyvnili aj nižšie budgety 02 - Modified: 2024-03-22 08:22:01 - Feat.: - Title: THIS IS LOCCO: Krátke kontrakty sú chorobou nášho biznisu, agentúry sú nonstop pod tlakom 03 - Modified: 2024-03-06 08:00:00 - Feat.: - Title: Môj kariérny sen je splnený: Pracujem v najlepšej agentúre 04 - Modified: 2024-03-01 08:01:13 - Feat.: - Title: Ďalšia legenda v Kauflande: Ján Mistrík objavuje chuť slovenských výrobkov 05 - Modified: 2024-03-01 09:35:38 - Feat.: - Title: Vychovala ich nemocnica: deti s rakovinou sa v novej kampani menia na hiphoperov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. apríl 2024 06:12