StoryEditor

Sociálne siete 2023: Líder Čaputová, najaktívnejšieho Pellegriniho dobieha Šimečka a Fico vedie v interakciách na svoje príspevky

02.01.2024, 11:17
Autor:
redred

Najviac fanúšikov na sociálnej sieti Facebook má prezidentka. K 31. 12. 2023 jej oficiálnu stránku sledovalo viac ako 386 000 sledovateľov. Zuzana Čaputová má najviac sledovateľov aj na sociálnej sieti Instagram, viac ako 480 000. Vyplýva to z analýzy profilov a stránok politikov, ktorú vypracovala Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave.

Druhý najväčší počet sledovateľov na Facebooku má stránka súčasného predsedu parlamentu Petra Pellegriniho (326 475 sledovateľov). Najviac nových sledovateľov v roku 2023 získala stránka súčasného predsedu vlády SR Róberta Fica, ktorej za rok pribudlo 82 865 nových sledovateľov.

Štvrtý najvyšší počet sledovateľov (respektíve v tomto prípade odberateľov) má Igor Matovič, ktorý na sociálnej sieti Facebook stále využíva svoj súkromný profil. V roku 2023 mal 272 844 odberateľov, čo je však o 134 menej ako v roku 2022.

image

Graf 1

image

Tabuľka 1

image

Tabuľka 1

Tabuľka 1: Počet nových sledovateľov/odberateľov stránok/profilov politikov na sociálnej sieti Facebook za obdobie 1. 1. – 31. 12. 2023 Zdroj: vlastné spracovanie (údaje: CrowdTangle®)

image

Graf 2

Najviac príspevkov na sociálnej sieti Facebook publikovala stránka Petra Pellegriniho, celkovo 914. Nasledovala stránka Michala Šimečku (885) a Milana Mazureka (784). Oproti minulému roku môžeme pozorovať aj vyššiu mieru publikovania video obsahu. Najviac videí publikovali stránky Milana Mazureka (360), Petra Pellegriniho (338) a Milana Uhríka (272). Najväčší počet interakcií však zaznamenali videá publikované na stránke Róberta Fica, takmer 5,2 milióna.

image

Graf 3

image

Graf 4

image

Graf 5

Stránka súčasného predsedu vlády SR zaznamenala aj celkovo najvyšší počet interakcií na všetky príspevky (vrátane videí), spolu 6 933 017. Oproti minulému roku ide o nárast viac ako 1,6 milióna interakcií. 

image

Graf 6

Príspevky na stránke Róberta Fica boli okrem toho aj najviac komentované a zdieľané spomedzi všetkých analyzovaných profilov. Celkový počet komentárov dosiahol počet 580 102 a zdieľaní 677 795.

image

Graf 7

Metodika: Analýza bola spracovaná s využitím údajov z analytického nástroja CrowdTangle od spoločnosti Meta. Analyzované boli profily politikov (uvádzame názvy stránok týchto politikov na sociálnej sieti Facebook:

  • Zuzana Čaputová - prezidentka
  • Robert  Fico - Smer SD
  • Peter Pellegrini - Hlas SD
  • Michal Šimečka - Progresívne Slovensko
  • Ľudovít Ódor - premiér
  • Igor Matovič - Obyčajní ľudia a priatelia
  • Eduard Heger - Demokrati
  • Richard Sulík - SAS
  • Tomáš Taraba -  SNS - ŽIVOT NS
  • Milan Uhrík - Republika
  • Milan Mazurek - Republika
  • Andrej Danko - predseda SNS

Vysvetlivky: V analýze sme sa zamerali na počet sledovateľov (tzv. followers) v prípade stránok a na počet odberateľov (tzv. subscribers) v prípade profilov, nie ľudí, ktorí označili danú stránku (profil) „páči sa mi to“. Tieto počty sú rozdielne.

Interakcia na príspevky zahŕňa označenie „páči sa mi to“ (like) a ďalšie reakcie (angry, sad, love, wow, haha), zdieľanie obsahu, komentovanie a kliknutie na príspevok (alebo iný obsah).

01 - Modified: 2024-03-05 11:29:30 - Feat.: - Title: Jakub Goda: Cenzúra na internete? Naopak, máme extrémne široký priestor na prejavenie názoru 02 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu 03 - Modified: 2024-01-19 10:08:41 - Feat.: - Title: TikTok je doménou mladých, Facebook patrí staršej generácii a YouTube sledujú všetci 04 - Modified: 2024-02-09 08:00:00 - Feat.: - Title: ADMA názor: Ktoré trendy treba sledovať a na ktoré zabudnúť? 05 - Modified: 2024-02-15 10:45:13 - Feat.: - Title: František Štrupl z Google: Zákazník sa dnes správa ako produktový detektív
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 19:43