StoryEditor

Päťdesiatpercentný podiel domácich výrobkov v letákoch

05.04.2019, 00:00

Polovičný podiel slovenských výrobkov v propagačných materiáloch obchodníkov bol jedným z dôvodov, prečo sa prezident Kiska rozhodol vrátiť zákon poslancom na opätovné prerokovanie.

Z ustálenej európskej judikatúry totiž vyplýva, že opatrenie je v rozpore s pravidlami voľného pohybu tovaru na spoločnom trhu Únie.

V praxi by to teda mohlo vyzerať tak, že letáky budú musieť byť na 50 percent naplnené domácou produkciou ovocia aj zeleniny aj v zimnom období, keď jej je na Slovensku nedostatok a keď rastie spotreba tropických druhov ovocia.

01 - Modified: 2024-05-24 21:21:45 - Feat.: - Title: "Spotrebiteľov nútia platiť viac." Osem štátov vyzvalo Úniu, aby riešila rozdiely v nákladoch na potraviny 02 - Modified: 2024-05-17 13:36:57 - Feat.: - Title: Ako sa posledné dni menili ceny? Obchody dali na jednu stranu mlieko či syry, na druhú čokoládu a sladkosti 03 - Modified: 2024-05-17 13:42:34 - Feat.: - Title: Plány Biedronky na Slovensku sa pohli. V hre je prvých osem lokalít, aj satelit pri Bratislave 04 - Modified: 2024-05-14 13:00:53 - Feat.: - Title: Potraviny na Slovensku lacnejú. Tento trend by mohol pokračovať, predpovedajú analytici 05 - Modified: 2024-05-14 08:57:34 - Feat.: - Title: Inflácia je najnižšia za posledné tri roky, zvýšilo ju vládne opatrenie. Rast cien potravín sa zastavil
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
01. jún 2024 04:37