Najnovší prieskum MVK je typickou ukážkou toho, ako sa cez agentúry môže robiť politika. Podozrivo dobre dopadla ministrana SKOK Juraja Miškova. Zo všetkých malých nových strán (Šanca, TIP, SKOK, prípadne NOVA) dopadla najlepšie. Vyskočila z nuly nad dve percentá. A pred Lipšicovu NOVU. Teda: s prstom v nose porazila stranu, z ktorej Miškov musel odísť. Prieskum navodzuje dojem, že pri nových stranách treba počítať práve s Miškovom. Pre partiu, ktorá ešte nemá zvolených lídrov, sú dve percentá úspech. Sulíkova SaS napríklad v roku 2009 štartovala pri hranici 1,7 percenta.
Pri mene Miškov je podozrivá ešte jedna vec. Kým bol v Sulíkovej SaS, agentúra MVK zvykla namerať slušné čísla strane SaS. To isté platilo pre Lipšicovu NOVU. Keď bol Miškov v NOVE, strane sa v prieskumoch MVK darilo viac ako v iných prieskumoch. V MVK mala NOVA nad 5 percent aj v čase, keď mala vo Focuse a v Polise pod 3... A najnovšie sa darí v MVK viac ako inde Miškovovej strane SKOK. Hlúpa náhoda? Nie. Ani hlúpa, ani náhoda.
S prieskumami to funguje takto. Klient si zaplatí hĺbkový prieskum (akých má voličov, aké témy ich bavia, komu môže odsávať percentá). K prieskumu pre klienta sa potom spraví aj štandardný prieskum volebných preferencií pre všetky strany. Pre klienta to dopadne lepšie, ako keby nič neobjednával. A neplatil. Hlavne, ak ide o stáleho zákazníka. Miškov prieskumy zariaďoval v SaS, v NOVE aj najnovšie aj v SKOKU. Navyše, spolupráca Miškov – MVK kvitla aj keď bol ministrom hospodárstva (2010 – 2011). V tom čase agentúre MVK vyplatil za rôzne prieskumy pomerne vysoké sumy – v desaťtisícoch eur.
Jednoducho, v MVK je „štamgast“. Preto má neviditeľný Miškov tú čarovnú vlastnosť, že kam sa pohne, tam ho nasledujú viditeľné percentá.