Veľa mladých ľudí na Slovensku nemá pred ukončením školy vôbec jasno, pre akú profesiu sa rozhodnúť. Z aktuálneho prieskumu agentúry Focus, ktorý sa týkal mladých a ich postojov k výberu povolania, ma zaujali dve čísla. Podľa výsledkov takmer polovica mladých Slovákov pracuje v úplne inom odbore, aký vyštudovali, a až 67 percent mladých by sa rozhodlo pre úplne iný priebeh svojej kariéry, keby mohli svoje rozhodnutie zopakovať ešte raz.
Je to dosť prekvapujúce, keďže výber povolania by mal byť jedným z najvýznamnejších rozhodnutí. Na druhej strane to potvrdzuje aj naše skúsenosti, že mladí absolventi, ktorí si hľadajú svoje prvé zamestnanie, nemajú dosť informácií o pracovnom trhu a často ani o sebe a vlastných možnostiach a preferenciách.
Naša skúsenosť potvrdená odborníkmi bola rozhodujúca, keď sme sa v spoločnosti Microsoft Slovakia rozhodli pomôcť. Spolu s Neziskovou organizáciou Aptech Europe prinášame študentom projekt Success Academy. Mladí, ktorí ešte len hľadajú svoje vysnívané povolanie, tu nájdu priestor na výber správneho povolania a odpovede na zásadné otázky, ktoré sú rozhodujúce v ich ďalšom smerovaní. Success Academy vo svojej prvej fáze návštevníka jednoducho prevedie aktuálnymi trendmi a príležitosťami, ktoré okolo seba na trhu práce má. V Microsofte totiž veríme, že cez dostatok informácií sa zvyšuje šanca vybrať si správnu cestu, ktorá človeka bude baviť a na druhej strane ho aj uživí.
Projekt ma oslovil predovšetkým základným princípom akadémie, ktorým je dostupnosť informácií a šanca každého stať sa profesionálom. Vďaka Success Academy študenti a absolventi nemusia prehľadávať množstvo stránok s aktuálnymi rebríčkami či prehľadmi o trendoch na trhu práce. Všetky potrebné informácie, sebahodnotiace testy, odpovede na otázky, rady, tipy či videá a prezentácie z praxe tých najúspešnejších nájdu na webe projektu. Zamestnávateľom dnes totiž záleží na tom, aby mali schopných a kompetentných zamestnancov a aby boli motivovaní.
Markus Breyer, generálny riaditeľ Microsoft Slovensko
Absolventi, ktorí si hľadajú prvé zamestnanie, nemajú dosť informácií o pracovnom trhu a často ani o sebe.